flypapir Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Jeg skal ta dette om noen dager og mener jeg har hørt at man bør ha med seg noen da man i enkelte tilfeller blir dårlig/uvel. Stemmer dette eller er det jeg som husker helt feil?
♥ Baby - 02.07.11 ♥ FØDEKLAR Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Dette skal jeg igjennom også, men hørte ikke noe om det. Håper du får noen svar da =)
trollmamma Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Ingen som sa noe om det da jeg tok den testen for ca 2 år siden. Man er jo på sykehuset da, så om noe skulle skje så er man jo ikke alene. Men har hørt i ettertid at den testen ikke er helt bra å ta. Så jeg hadde ikke tatt den i dag, for å si det sånn.
flypapir Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2011 Hmmm...hvorfor er den ikke bra å ta? Legen min sier at pga nye prosedyrer så må jeg ta den da jeg har født barn over 4,5kg tidligere.
Pockahontas Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Voldsomt så denne glukosebelastningstesten skal hauses opp. Lest det i flere innlegg nå. Nei, du trenger ikke ha med deg noen. Første gang jeg har hørt at den ikke er bra og ta. Du drikker jo bare ca en halvliter med veldig søt væske, måler blodsukker og slapper av i et par timer. Tok den for noen mnd siden og det var da som en tur på cafe. Siden man skal komme fastende, var det bare lykken og få servert den søte guffa :-) Men man er jo forskjellig, jeg ser bare ikke problemstillingen med den testen.
Pockahontas Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Jeg tok den forøvrig på legekontoret, ikke sykehuset som en her lenger opp.
flypapir Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2011 Har snakket blitt hauset opp da? Er vel en grunn til at de vil ha oss til å ta den.. Jeg skal hvertfall ta turen til legekontoren heeelt alene
<3Nynne<3 Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 Tror kanskje utrykket hauset opp blir brukt fordi det er mye snakk om hvor fælt det er å ta den av den ene og den andre og den tredje årsaken. Har selv tatt den to ganger, og det er ingen big deal. Lykke til, håper du får fint resultat!
Gjest Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 Jeg tok den for noen uker siden. Dro alene, er jo på sykehuset så det er jo noen der å kan hjelpe om noe skulle skje. Jeg ble litt kvalm og uvel, det er jo ganske naturlig når man må drikke det søte skvipet på tom mage Men ellers var det verste at det var kjedelig å sitte i to timer å vente. Hadde med meg en bok, anbefales!
sommerbebi Skrevet 17. januar 2011 #10 Skrevet 17. januar 2011 Jeg ser at for de andre som har tatt den har de ikke merket noen ting, men jeg ble i alle fall fryktelig dårlig.. Hadde jo kommet meg hjem fra legekontoret på egenhånd, men var ikke veldig pigg nei.. Men hadde heldigvis ikke diabetes:)
SuperMoM <3 Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 Jeg ble litt svimmel da jeg tok den første gangen,men var også fryktelig trøtt da! Nå denne gangen styrta jeg den,mens jeg holdt pusten. Var drukket opp på 13sekunder La meg ned på benken,dro jakka mi over kroppen og litt over ansiktet,og sov i 2timer
sunny_bj22 Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 |Hei. Har4 selv tatt den tre ganger, og tatt den på andre en hel haug med ganger. Ingen ting å være redd for, og man trenger ikke ha med seg noen. Det som er lurt er kanskje å ha med seg noe mat man kan spise når testen er over dersom det er langt til nærmeste cafe (veldig greit å få i seg noe "normal" mat etterpå). Ta også med noe å lese på eller håndarbeid, blir fort kjedelig å sitte og vente i 2 timer. Man kan blir litt kvalm, men ingenting som ikke er overkommelig. For å bedre smaken på sukkerblandingen kan man tilsette litt sitronsaft...
flypapir Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 17. januar 2011 Takk for svar dere! Tror nok litt uvelhet skal gå greit, er hvertfall ikke noe mannen må ta seg fri fra jobb for. Skal ha med mat som kan spises etter at testen er tatt (før jeg kjører hjem)..
Frøken85 *ny bakt mamma* Skrevet 17. januar 2011 #14 Skrevet 17. januar 2011 testen er bare for å se om du/vi er i faresonen for svangerskaps diabetes.. man kan jo bli litt svimmel pga lavt blodsukker.. skal ta testen på onsdag, fikk beskjed om å møte så tidlig som mulig på dagen og ta med matpakke som skulle tas etter testen.. ingen ting å uro seg for..
Nr-2-i-magen Skrevet 18. januar 2011 #15 Skrevet 18. januar 2011 Jeg ble dårlig jeg etter glukosebelastningen, jeg hadde diabetes. Klarte å kjøre hjem, tar 2 min. Men hadde ikke orket å kjørt noe langt. Fikk en veldig intens hodepine. I de to timene jeg skulle være i ro så sov jeg hele tiden. Hadde ikke behov for å ha noen der under testen, men hadde jeg bodd lenger borte hadde jeg hatt behov for å tatt taxi eller bli hentet når jeg skulle hjem.
flypapir Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 18. januar 2011 Ok, takk for svar.. Jeg må kjøre ca. 20 minutter hjem etter testen. Samt vente på legens venterom. Er derfor ikke aktuelt å legge seg ned eller noe i den duren. Får ringe mannen om det viser seg at testen slår meg ut på en eller annen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå