Gå til innhold

hva er det Kjæresten holder på med??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min eller min samboer.. kan jeg aldri regne med at han er hjemme hver dag. Plutslig er han hjemme noen dager, men andre dager er han borte.. gjerne borte i flere uker.. Uten at jeg hører fra han.

Dette har vart så lenge jeg kan huske, lenge før vi ble samboer også.. Så lenge jeg har kjent han, faktisk..

Hva slags tanker får du rundt dette..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er samboere, men du vet ikke hvor han er? Og han blir borte i flere dager? Hva slags forhold er dette da?

Jeg ville blitt paranoid og tenkt at han hadde en annen samboer et sted..

Skrevet

Herregud dame..du kan ikke finne deg i dette!

Gå fra han...ikke et forhold det der...

Skrevet

Ja.. Altså, han har aldri klart å bosette seg eit sted, sier han..

Så, hender jeg faktisk finner han sovende i et bussskur halv time unna her..

Jeg har endel tanker om å gå fra han også videre.. men er liksom noe som stopper meg..

Skrevet

Håper for all del ikke at dere har barn sammen! Hvor lenge har dere vært sammen egentlig? At du gidder..

Skrevet

Neida.. har ikke barn sammen.

Det nærmer seg 1 år..

At jeg gidder.. vel, hvem har sagt jeg gidder.. Altså, Vi har hatt x antall krangler om dette.. Men da bare stikker han av.. trur på en måte han stikker fra problemene sine..

Skrevet

Han ruser seg. Eller så har han alvorlige psykiske problemer.

Hva gjør du den dagen du blir gravid med denne mannen?

Og hvordan er det for de barna du har å ha en så ustabil person i livet?

Skrevet

Røm jente røm... sånne menn kan ikke reddes av oss som enkeltindivid. Vi kan ikke redde de! Beklager men sånn er der! Det er tydelig at han sliter psykisk og antagelig er det kanskje noe rus i bilde også. Det går som hånd i hanske. Jeg har mye erfaring med sånne lidelser og de kan kun selv gjøre noe med det og det er svært sjeldent de tar det valget. Ikke lek helt! Flytt og gå fra han. Jeg vet det er lett å si men det er kun for ditt eget beste. Du ønsker vel ikke å leve sånn resten av livet?????

Skrevet

Han har angst.. og han har også slitt med rus før.. men har lovd at dette er over.

Hva jeg gjør den dagen HVIS jeg bir gravid med han - vet jeg ikke..

Jeg synes egentlig synd på han. blir det slutt mellom oss, eller han ikke kan bu hos meg lengre, kommer han vel bare til å trøkke seg lengre ned..

Jeg vil hjelpe han, bare han sier hvorfor han stikker osv..

Skrevet

Gantert rus med i bildet fortsatt. De er eksperter på å skjule det og lyge, tro meg, jeg har vokst opp med det.

Det du bør gjøre for å hjelpe han er faktisk å gå fra han. Når de ser at alt raser sammen og de ikke kommer lengere ned, tar de tak selv og kan klare å snu på ting. Men så lenge de vet de kan lure folk rundt lillefingeren, og holde på både sine kjæreste og rusen så vil de aldri velge bort rusen.

Ved å gå fra han vil du gjøre noe bra for både deg selv og han. Nå bare støtter du han og godtar at han holder på slik. Er selvsagt derfor han stikker av og blir borte noen dager, bare for å skjule at han ruser seg.

Våkn opp kjære deg og gå fra han før det blir unger med i bildet.

Skrevet

Du er en varmestue, ikke en kjæreste. Bytt lås i døra, pakk tingene hans i esker og sett dem i gangen. Når han så kommer hjem etter 2 uker og må stå og ringe på, sier du bare: Jeg regnet med du hadde flyttet, så her er tingene dine. Vennligst ikke kom tilbake.

Skrevet

Jeg støtter han ikke.. Og jeg godtar heller ikke det. Men han er voksen og kan ta egne valg - stikker han så er det hans ansvar.

trur ikke det ville hjulpet så fælt å gå fra han.. Han trenger folk rundt seg..

HI.

Skrevet

Vil du være kjæreste eller sosialarbeider? Det du gjør nå kalles medavhengighet, dvs alle de menneskene som muliggjør rus-livet for den avhengige.

Skrevet

Såå... det er ingen andre veier enn at jeg kaster han ut...?

Skrevet

Du må jo bare velge selv, hvis du syns det er greit å være hans mamma når han trenger et hjem kan du jo bare fortsette. Men det hindrer deg jo i å få en mann og en familie en gang...

Skrevet

Stikker han så er det hans ansvar, javel? Og husleia betaler du mens han er borte? Måker snøen og gjør reint, handler inn mat i fall han skulle få lyst til å komme innom hjemme en tur? Herregud som du blir misbrukt. Vær glad dere ikke har barn sammen.

Skrevet

Men så er jo ikke jeg moren hans på noen måter..

Er det liksom ingen andre måter å få det til på?

Bare kasta han ut, så han ikke har noen, ingen steder å være eller noen å stole på..

Trur ikke akkuratt han hadde hatt det så lett da, gitt..

Skrevet

Nei, som sagt kan du jo fortsette, hvis du vil muliggjøre hans rusavhengighet. Men du har ingen moralsk eller menneskelig plikt til det. Det er å bidra i hans egen dødsdom, og er egentlig litt slemt.

Skrevet

Og hvordan kan Jeg bidra i hans egen dødsdom? jeg vil hjelpe han.. Han sier han trenger meg, Han vil ha hjelp, han bare ikke vet hvordan..

Trur ikke du har vært i samme situasjon..

Skrevet

JO, har en bror som har gått på fylla i 20 år. Jeg hjalp ham aller best da jeg sluttet å låne ham penger. Men du kan som sagt fortsette, det er ditt valg, hvis du vil gjøre det mulig for ham å IKKE slutte.

Skrevet

Jeg har som sagt ikke lyst til at dette skal fortsette.. Men! hva i huleste er det jeg hjelper han med HVIS jeg kaster han ut og han ikke har noe sted å være? Trur heller det er DET som hadde tatt livet av han.

Skrevet

Nei, men da er det jo greit for deg da. Du vil jo ikke stille krav. Slutt nå å spørre om det helt opplagte, og be andre om råd til hvordan du best mulig skal overleve i et FRIVILLIG samliv med en som misbruker rusmidler og misbruker deg.

Skrevet

Jeg har stillt krav mange ganger.. Men funker ikke..

Jeg er ikke sikker på om det i heletatt ER noe rus i sammenhengen her..

Han har vært i rusmiljø før - men det er ikke sikkert det er det som er nå..

Skrevet

Selv om det skulle være det at han bare er rastløs og kjører rundt i dagevis og besøker kamerater f.eks. (hvordan er kameratene hans??)

Det er jo et alvorlig tillitsbrudd at du ikke vet hvor han er.

Hvordan kan kjærligheten eksistere i lengden med slike tillitsbrudd, og han ikke vil søke behandling? Fortsatt har dere den første forelskelsen, og hva skjer når den tar slutt..

Dere har kun vært sammen i ett år, likevel kjenner du deg sikker på at det vil bety slutten for ham hvis du bryter forholdet. Sier jo litt om hvor hjelpetrengende han er. Det er ikke originalt å true med selvmord for å få partneren til å bli, men det er uredelig.

Kanskje er han en OK fyr innerst inne, men han er avgjort ikke moden nok til å være samboer. Husk også at prevensjonen kan svikte og plutselig sitter dere der som foreldre. Det kan lett skje at du sitter der høygravid og trenger transport til sykehuset, og du ikke aner om han kommer hjem idag, i morgen eller om ei uke. Går forsåvidt an å ta taxi alene, men det føles ikke bra å gjøre det.

Skrevet

Om du har lyst til å ødelegge livet ditt, det er det jo ingen som har noe med. Men for Guds skyld, sørg for at du IKKE blir gravid med denne fyren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...