Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Legen tror vår lille pike har barneastma og har gitt oss astmamedisin til henne bricanyl og en spray som skal pustes inn gjennom et rør...de første gangene gikk det greit og hun var ikke noe tett lengre, men nå nekter hun å puste i røret lengre og hun er altså begyntå bli tett igjen.. Hva kan vi gjøre?Finnes det andre måter å få medisin i henne?Eller annen medisin.... Hun er 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Hei. Dette er dessverre eneste mulighet. Har snakket med min lege om det, da sønnen min ble helt hysterisk når han fikk den "maska" over munn og nese. Vi ga nesten opp, han sluttet og puste når han hadde den på.. Mye greier. Vi hadde han på stellebordet. Vi endret plass til sengen vår .. da roet han seg så. Og nå er det null problem for han. Ble nok litt rotete dette, men prøv å bytte plassen dere gir det på.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 dette har jeg vært igjennom og du må rett og slett holde masken fast sånn at hun puster inn medisinen enten hun vil eller ikke. Ikke gøy, men sånn er det bare...
blockarella Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Min gutt har hatt medisiner mot barneastma siden han var 15 mndr, så noe eldre enn din jente da... Vi fikk tips om å la han leke med masken/røret på andre tider av døgnet, synge mens han fikk medisin og prøve alt en kan for at det skal være gøy. Gjerne tøyse og leke med masken på selv også... :-) Begynner en å holde fast kan det jo fort bli veldig vanskelig og mye negativt med det. Som en nødløsning om hun er veldig tett er å gi henne medisinen når hun sover, men det er ganske viktig at hun også får vann i seg etterpå slik at hun ikke får sopp i munnen... Lykke til! :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Vår minste har det. Hun har fått lekt en del med den kolben eller hva vi skal kalle den og er flink nå. Hun er 1 år og 5 mnd. Holde fast er jo eneste andre løsningen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå