nixfix:) Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 vi har gått fra å ha 50/50 til 60/40 ordning. jeg har datteren vår 60 prosent, far 40. sendte in ny meklingsattest å søkte om dobbel barnetrygd å barnetilsyn men fikk avslag på alt. er dette riktig?? har jeg rett på å ver i skatteklasse 2 dersom vi har 60/40 ordning? jeg tjener gjennomsnittlig, så dette er heller ingen grunn for avslag.. på forhånd takk for hjelp
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Hm, så rart. Dersom man har 50/50 får man én barnetrygd hver, så det var jo merkelig.... Stønad til barnetilsyn får du ikke dersom du tjener for mye, eller at far har barnet så mye Ang skatteklasse så er det normalt at man bytter på hvert år dersom man har 50/50 hvertfall, så vil tro at du har krav på det nå som du har hovedomsorgen...
Lilith Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 I følge NAV forvaltning regnes man som hovedforsørger (les: Alenemamma) hvis man har "vesentlig mer samvær enn barnets far". Vi hadde også 60-40, og da NAV fant ut av det, mistet jeg alle stødnader. Barnets far måtte gå ned i samvær. Nå har vi 65-35, det holder visst. Jeg gikk mange runder med NAV om dette, men måtte vente nesten 3 mnd på å få stødnadene tilbake.
Nikamo Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Dette hørtes merkelig ut... Har hatt 60/40 deling for de to eldste barna, og da fikk jeg både ekstra barnetrygd, stødnad til barnetilsyn og skatteklasse 2.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 det kommer nok an på hvordan man tolker "vesentlig mer" eller "varig har klart mer av den dagligee omsorgen" og du skal ikke se bort i fra at det varierer rundt om i landet. men arbeids og velferdsdrektoreatet legger tilgrunn i sitt rundskriv til § 15-15 at den ene a foreldere4n som en normalregel m ha omsorgen mist 2/3 av totaltiden for at kravet skal være oppfylt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå