Gå til innhold

Hvordan ovetale mannen til å teste seg for ADHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han startet på en utredning en gang, men sluttet ganske fort. Han klarer aldri å fullføre noe... Dette går virkelig ut over forholdet vårt. Det har vært mistanker siden han var liten. Hvorfor i all verden ingen tok ansvar og fikk han utredet før han ble myndig og kunne bestemme selv kan jeg virkelig ikke forstå!

Han kan være så god. Og det er det gode jeg vet finnes i han som gjør at jeg holder ut. Men til tider så blir det for mye uansvarlighet fra hans side... Han nekter å la seg undersøke igjen. Jeg føler jeg ikke kan ødelegge familien til de to barna våre kun på grunn av dette, men jeg føler virkelig at noe må gjøres!

Dette går ut over jobb, venne- og familieforhold når det er på sitt værste... Familievernkontoret funket heller ikke, da han hater å snakke om følelser....

Men som sagt så føler jeg ikke at jeg kan bryte opp familien på grunn av dette. Barna elsker pappaen sin og han elsker dem. Bortsett fra dette så finnes det bare godhet i han, og han har jo _egentlig_ fremtidsplaner og alt. Han er aldri voldelig. Er bare at han får plagsomme perioder der han blir plagsom mot meg når han kjeder seg, skjønner ikke når nok er nok, ser absolutt ingen konsekvenser, driter i alt og møter ikke opp på jobb og lyver så det renner av seg...

Men det rare er at dette er noe jeg føler har kommet med årene. Han var langt i fra så ille før som han er nå.

Vi er inne i en plagsom periode akkurat nå, og jeg føler bare for å klage litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...