Gå til innhold

Noen som sliter med kynnere?


Minu87

Anbefalte innlegg

Tror i alllefall det er det jeg har.. Var på sykehuset på torsdag mer noe som lignet menssmerter.. De tok blodprøver, målte rier og tok gu.. Livmorhalsen var heldigvis helt lukket, så det var ikke noe som tydet på fødselstart.. Men jeg har fremdelsel vondt nå tre dager senere.. Blir jo litt bekymret! Er i uke 23 så sjansen for overlevelse om jeg skulle være så uheldig å føde nå, er ganske liten :/ smartene kommer i tak, ca 3-6 mon mellom hvert tak.. Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det står jo at man skal ta kontakt med fødesykehus hvid det kommer i tak og jevnt over tid. Jeg ville ringt føden, du har ingenting å tape på det. selv om det var fint torsdag betyr det jo ikke at det kan ha endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

I dette svangerskapet har jeg hatt kynnere helt fra uke 15, første svangerskap, hadde jeg nesten ingen før uken før fødsel. Har nå vært sykmeldt en mnd pga av kynnerne, skulle ta det med ro ikke stress å ikke løfte så mye. Det har absolutt hjulpet på å tatt det med ro, har hatt mindre kynnere, men det kommer jo selvfølgelig noen nå å da... Skal begynne på jobb igjen i morgen, så er spent på hvordan det vil gå når jeg skal gå mye og har tiltider en stressende hverdag. Jobber som sykepleier, så det er mange som skal ha hjelp...

 

Mitt råd vil være å kontakte fastlegen din, hvis d vedvarer, få en sykmelding å rooooo ned... Ikke gå på akkord med seg selv, det er verken bra for deg eller barnet ditt. Lykke til videre! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye kynnere, men de er ikke regelmessige og varer ikke lenger enn noen sekund (max 30sekund).

De er ikke vonde, men det strammer veldig og føles som om babyen står i bro utover...

Jeg er 24 fullgåtte i dag, og vil helst ikke føde enda, men hadde dette forrige svangerskap også, og denne gang har jeg vært sykemeldt siden uke 5 pga høyt BT også:S

Ville nok tatt kontakt med legen igjen siden de varer så lenge og gjør vondt, man vet jo aldri! Men vanlige kynnere er jo bare livmoren som øver seg på fødselen, så det er ikke farlig i seg selv.

Forrige gang hadde jeg regelmessige kynnere i 2 døgn i uke 36, men jeg ble satt i gang i 37+2, så de stoppet jo opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ;) ser jeg har utrolig mye skrive feil :P ikke altid like lett å skrive med IPhone..

Har fått sykmelding en uke, så håper ting roer seg litt.. Jobber i barnehage, så har en ganske stressende jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...