Gå til innhold

da har eg fødet...;) 6.1


curlymamma

Anbefalte innlegg

eg har hatt en lang proses før eg fødet...la meg begynne fra begynnelsen:begynte å få rier natten til lørdag 1.1-20011.tenkte med meg en fin dato.men riene gikk forsvant kl 10.og hadde ingen rier helt frem til natt til søndag.om kvelden på lørdan gikk slimpropen..kl 03 natt til søndag fikk eg mer rier som varte til kl09 om morningen på søndagen da gikk de vekk.kl 14 samme dag fikk eg rier tilbakeog de varte helt frem til mandag.de varte med 10min mellom rom.heldigvis hadde eg time til jordmor den dagen.så eg gikk til henne med rier.hun tok vanlig kontroll og målte hvor mange cm åpning eg hadde,da var den 1-2cm.så det hadde ikke vært nok for å komme inn på kk.så eg gikk hjem for å prøve å slappe av og sove mellom riene.men det klarte eg ikke.kl 22 om kvelden kjørte vi opp på kk da hadde eg 5 min mellom riene..kom opp der og de målte meg da var eg 2cm,de ville sende meg hjem men eg sporte veldig pent om eg kunne få bli siden eg var så trøtt og slitten.det fikk eg,men mannen min måtte hjem,men det var like greit så han også kunne få sove.om natten målte hun meg igjen da var eg også 2 men hun klarte å tøye meg ut til 3.da sa hun at eg skulle ikke ut der i fra før eg hadde fødet..eg hadde rier helle natten .det var så intens at eg måtte sitte i en stol.mandag morning prøvde eg å sitte i bade kar.og det var kjempe deilig.så hvis du kommer inn på storken så sitt i bade kar;).mandag ettermiddag ble sendt hjem fordi at riene hadde stoppet opp igjen.;( men det varte ikke leneg om natten kom de tilbake.tirsdag morning gikk vi opp på storken igjen får se om vi kunne sitte igang noe.fordi eg var så slitten hadde ikke sovet godt på flere dager..var der til kvelden ble sendt hjem igjen fordi eg hadde ikke 5 min mellom riene.onsdag reise vi tilbake fordi eg hadde 5min mellom riene.målte meg da var eg bare 3cm.var der til kvelden og de ville sende meg hjem igjen.før det hadde de tatt en urin test og da viste det seg at eg hadde urinveisinfeksjon.da var min mann veldig sint å o hvordan de kunne sende meg hjem med en urinveisinfeksjon og at de ikke kunne prøve å sette i gang fødselen fordi at eg var jo så slitten..så vi fikk snakket med en jordmor og fikk henne til å få opp en lege vi kunne snakke med..legen kom og sa at eg skulle få bli og at hun skulle måle meg og da var eg 4cm og hun masserte litt på livmorhalsen så det ble litt tynnere..så sa hun at hvis eg ikke klarte¨å produsere nok rier frem til kl01.30,så skulle de ta vannet.kl ble 1.20 og ikke nok rier så de tok vannet.var ikke vondt.vannet var litt mis farget så eg måtte ned på føden.kom ned der og fikk på meg noe som de kunne måle hjerte slaget til babyen og måle riene.den som de målte hjerte til babyen festet de inne på hodet på babyen mens han lå inn i meg...kl 04 fikk eg drupp for å produsere mer rier.da gikk det 2 timer så målte de meg for 6cm.da sa jordmoren at eg måtte få epidural.gjore ikke vondt men underverk så seinere når han var på vei ned fant de ut at han lå så opp mot stjerene.så de måtte snu han mens han lå inni meg..kl 13.50 kom han til verden med tang.han var litt stresset.men eg måtte presse han ned.det var som å presse ned en stor vannmellon.gjor litt vondt når han skulle ut.men alt dette eg skriver ere ikke en normal fødsel.de sier at at urinveisinfeksjonen var skylden for at eg fikk rier som kom og gikk...eg anbefaler å ta epidural hvis du synes smertene blir intens eller hvis du blir sliten.de måtte klippe meg.gjør vondt etter på i stingene ,men ikke når de gjore det.fikk lokalbedøvlese..vært alt sammen..har et mirakel her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...