Gå til innhold

Noen som har kjøpt barnevogn ? Hvilke merker anbefaler dere?


Ronja86

Anbefalte innlegg

Hei og hopp alle April-mager :)

 

Noen som har handlet barnevogn ?

Vi skal ut å handle barnevogn til bebisen snart, men vi klarer ikke å bestemme oss for hvilket merke vi skal gå for .. Vi står mellom Brio , Simo eller Emmaljunga. Er det noen som har erfaringer med disse merkene/vognene som har lyst til å dele de? :)

På Brio vognen er dyp-delen smal (28 cm bred), men jeg aner ikke hvor brede disse burde være.. Vi er førstegangs-fødende så vi ANER ikke hva vi går til :P

Vi har lyst på en vogn som man får dypdel og sportsdel i samme pakken , så vi slipper styret med to forskjellige vogner . Det heter vel en kombi-vogn?

Vi er avhengig av en vogn som har gode dempere og solide hjul da vi bor slik til at det blir like mye gåing på traktorveier som på asfalt .

 

Fortsatt god Søndag jenter :)

 

Klem fra Ronja86

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Vi var å hentet vogna vår i helga. Og på oss ble det Emmaljunga Edge Duo Combi...

 

Det er andre ganger jeg velge denne vogna... Hadde Simo på nr 1, kjempe vogn det også.. men synes den er mye mer lealøs å trille enn emmaljunga sin.

 

For meg så er absolutt emmaljunga edge duo combi rolls roys'en ja.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Vi har faktisk tittet på den modellen , og jeg må ærlig innrømme at jeg falt veldig for utseende på den og det at den ser litt robust ut ..

Jeg har flere venninder som har og har hatt Emmaljunga-vogn og som mener akkurat det samme som deg , at det er en kongevogn!! :)

Hvor kjøpte du vognen? og hvor mye kostet den modellen? Jeg fant ikke pris oversikt når jeg var på Emmaljunga`s hjemmeside :)

 

Ronja86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, helt enig med kommentaren; "kongevogn" :o).

 

Jeg kjøpte min på Tøff og Liten (levanger) og der tok de; 8395,- tror jeg det var. Også var det 799,- for stelleveska. :o). Jeg kjøpte i fargen, Grey Flowers. :o).

 

Ja, den er kjempe robust. Ingenting å utsette negativt i det heletatt... :o).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! :-)

 

Må bare skrive under på denne....Emmaljunga Edge Duo combi er ei helt super vogn! :-)

 

Kjøpte vår i 2009 og er kjempetilfreds med vognvalget! :-)

 

Vi hadde Brio combvogni før, men den var helt utslitt etter å ha blitt brukt til 4 barn, og det er stor forskjell på vogn ja....

 

Emmaljunga har stor og god bagdel og babyen kan bruke den myye lenger en Briobagen og alt i alt så synes jeg at Emmaljunga Edge Duo combi er mye bedre på absolutt alle måter! :-)

 

Ei suuper vogn! :-)

 

Lykke til med vognvalget! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Vi er også i gang med å handle utstyret til den lille vår-spiren :) Når det gjelder vogn så vil jeg enten ha emmaljunga city cross eller edge duo, men jeg vet ikke hvilken som er best av de. Har du vurdert city cross også eller? Den skal jo være lettest på markedet med sine bare 12,9 kg (edge duo: 15,4 med alu stell). Vi har heller ikke erfaring på dette området så veldig greit å diskutere her inne :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte Emmaljunga Edge duo Limited edition, white leatherette, classic chrome undestell, tidligere i vinter. Skulle bare innom for å se på en Brio vogn, men denne hadde de akkurat pakket opp og priset ned fordi det var noen som hadde bestilt den men ombestemt seg ;)

Flaks for oss, så vi endte altså med noe helt annet enn vi hadde tenkt, inkl. stelleveske, parasoll og leatherhette vinterpose, totalt 10.000,-

Stor og romslig bag og god sportsdel ;) Har tidligere (13år siden) hatt Brio, derfor var jeg sikker på det denne gangen også, men skal ha en god trillevogn, for lange turer, denne egner seg nok ikke på kjøpesenter eller mye ut og inn av bil, siden den er stor og tung, men lurer på å kjøpe en Tfk Buggster S ved siden av, den kan det også festes adapter for bilstol på.. og er lett ut og inn av bilen ;)

Lykke til i vognjungelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Emmaljunga Edge duo Limited edition, white leatherette, classic chrome undestell, tidligere i vinter. Skulle bare innom for å se på en Brio vogn, men denne hadde de akkurat pakket opp og priset ned fordi det var noen som hadde bestilt den men ombestemt seg ;)

Flaks for oss, så vi endte altså med noe helt annet enn vi hadde tenkt, inkl. stelleveske, parasoll og leatherhette vinterpose, totalt 10.000,-

Stor og romslig bag og god sportsdel ;) Har tidligere (13år siden) hatt Brio, derfor var jeg sikker på det denne gangen også, men skal ha en god trillevogn, for lange turer, denne egner seg nok ikke på kjøpesenter eller mye ut og inn av bil, siden den er stor og tung, men lurer på å kjøpe en Tfk Buggster S ved siden av, den kan det også festes adapter for bilstol på.. og er lett ut og inn av bilen ;)

Lykke til i vognjungelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virkelig anbefale Emmaljunga, og spesielt til bruk i ulendt terreng! Den har regulerbar demping og kommer stort sett frem overalt, vi har tom vært på stier i skogen med den uten større problemer;) Kjøpte den brukt, men den så helt ny ut og har holdt seg utrolig godt. Er nå snart 4 år gml og ser fortsatt fresh ut, har ikke punktert en gang og ingen feil med den. Har hatt 3 andre vogner men emmaljunga er favoritten hos oss.

 

Vi har Classic sport, den likner en del på Duo Edge med classic understell. Hadde en hardbag inni sportsdelen. Det er dette som er en kombivogn. På en duovogn har du først en egen babydel, og siden bytter du til sportsdel. Fordelen med sistnevnte er at babybagen er større og bredere og du "sparer" sportsdelen til denere. Vi var fornøyd med vår løsning, det var super enkelt å ta hardbagen ut og inn av vogna. Men bagen var ikke så stor. Brukte den til snuppa var ca 6mnd.

 

Tips: hvis dere ikke bor alt for langt fra Sverige, er det mye billigere å dra dit og kjøpe Emmaljungavogn. Svigerinnen min sparte flere tusen på det. Og det er også en del pent brukte duo edge på finn.no.

 

Lykke til med vognvalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)

 

Tusen takk for så mange gode tilbakemeldinger =) Dette er supert!

 

Hvis det blir Emmaljunga-vogn (noe jeg håper på) , så blir det nok Edge Duo eller City Cross . Vi vil velge den med best dempere og som virker mest stødig og solid mtp å gå i skog og mark . Det var ganske stor forskjell i vekt på disse to modellene i følge barneutstyrsguiden.no .. Edge duo veier visst 19 kg, noe som er mye .. jeg er ingen muskelbunt :P

 

Hva med bilsetet? hva blir valgt og hvorfor? Jeg har tittet på Maxi Cosi Pebbel ..

 

Klem :) Ronja 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er veldig fornøyd med Emmaljunga. Den er også helt fantastisk på vinterstid, (når den tiden kommer igjen) for du får virkelig skjermet barna for snø og vind. Lett å snu begge veier også. Vi kjøpte vår i sverige. Så har man muligheten til det sparer man fort noen kroner!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)

 

Tusen takk for så mange gode tilbakemeldinger =) Dette er supert!

 

Hvis det blir Emmaljunga-vogn (noe jeg håper på) , så blir det nok Edge Duo eller City Cross . Vi vil velge den med best dempere og som virker mest stødig og solid mtp å gå i skog og mark . Det var ganske stor forskjell i vekt på disse to modellene i følge barneutstyrsguiden.no .. Edge duo veier visst 19 kg, noe som er mye .. jeg er ingen muskelbunt :P

 

Hva med bilsetet? hva blir valgt og hvorfor? Jeg har tittet på Maxi Cosi Pebbel ..

 

Klem :) Ronja 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er mange kommende aprilmammaer som skal ut å trille med Emmaljungavogn! Jeg har brukt endel timer på å sjekke ut hva som finnes, og hva som vil passe for meg. Tror Emmaljunga er et meget godt valg for de aller fleste :)

Emmaljunga er eneste merket som faktisk produseres i Skandinavia (Sverige).

Og skandinavisk design er synonymt med kvalitet :o)

Både Simo, og Brio, lages i Kina. (Det er faktisk samme merke som står bak produksjonen av begge disse vognene...) Jeg mistenker at Brio tar seg betalt for "navnet" sitt ( mye fint fra Brio, altså, for all del!)

Jeg skal også ha en EmmaljungaVOGN, og har valgt en lang dypvogn fra Emmaljunga, med hele 97 cm liggemål. Det er en modell som bare distribueres i Danmark. Danskene har tradisjon med større bagvogner, ergo kan bagdelen også brukes lengre.Man kan se disse modellene via den danske websiden http://www.emmaljunga.com/dk/Barnevogn/Vaelg_din_Emmaljunga_vogn/Big_Star_UniQ-556.html Siden vi venter aprilbarn har jeg valgt å gå for en Big Star, forhåpentligvis holder vogna også over den første vinteren (med plass til lammeskinnspose og det hele) I tillegg til dette skal vi ha et bilsete fra Emmaljunga, som man også kan feste på vognas understell med et adapter.

http://www.emmaljunga.com/dk/Autostole/First_Class0+base-497.html

Fantastisk praktisk for å slippe å drasse med seg hele vogna hvis man bare skal ut en liten tur, eller ikke vil gå med stor vogn inne på kjøpesenteret f.eks.

Så.. joda, jeg anbefaler Emmaljunga jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier meg helt enig, Emmaljunga er en kongevogn! Anbefales. Vår nr 2 skal nå arve vår datters Emmeljunga Edge duo (combi), den er den eneste vogna vi har eid.

Dypvognen er bred og lang, og har en helt ypperlig bag med "vuggefunksjon" - kjempepraktisk når man er på overnattingstur, campingtur, båttur osv. Luftingen er også utrolig praktisk. Ellers liker jeg at det er robust og har luft i hjulene, ingen knirking!

Mht vekt, ja den er litt tung, 17 kg veier min komplett. Jeg løste dette med å dele vognen i 2 de første ukene etter fødselen, da ble jo vekten tilnærmet halvert mht å løfte ut/inn av eks bil. Satte dypvogsnbaggen inn i baksete på bilen, og satte "hjula" inn i bagasjerommet.

Lykke til med baby og vognkjøp.

 

PS mht bilsete, velg et sete som har base, så slipper du å "devle" med å løsne/feste sele hver gang du skal ha sete inn og ut av bilen, tro meg, det blir en del ganger i løpet av "dagen".... spess hvis du har en storebror/søster som skal leveres i bhg eller sfo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Jeg har hatt Emmaljunga city cross DUO til sønnen min som nå er 17 mnd.

Jeg har vært veldig fornøyd med denne.

Jeg hadde hardbagen til han var 5 mnd, da måtte jeg bytte til sportsdelen siden han ble for lang (stor for alderen)

Men det var helt ok, siden han var veldig nyskjerrig av seg, og sportsdelen kan man jo heise opp så han fikk titte litt ut:)

Med hardbagen var vognen ekstremt lett.. Bare 9 kg.

Med sportsdelen ble den bittelitt tyngre, ca 12 kg...

 

Jeg skal bruke den samme vognen nå til aprilbebisen, men vurderer å kjøpe softbagen som jeg bare legger inn i sportsdelen. Denne er jo mindre enn hardbagen, men siden det er april så trenger jeg ingen stor vinterposen og lammeskinn osv..... Får se.... Grunnen til at jeg vil ha softbagen er at den er lettere å ta ut og bære inn på f eks en cafe, og tar litt mindre plass..

 

Det er vanskelig å bestemme seg for hvilken vogn man skal kjøpe, men jeg kan hvertfall anbefale city cross.

Har kjøpt teutonia søskenvogn som vi kommer til å bruke når vi skal på tur med begge to;)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Vi har bestilt Emmeljunga Edge duo med classic cryptonite understell, i sverige kommer vognen på kr 7990 Sek det er inkludert stelleveske, vindtrekk, regnetrekk i prisen. I Norge koster vognen kr 7995 NOK uten stelleveske og vindtrekk ,stellevesken koster nærmmere kr 800 utenom.

 

Man sparer litt ved og kjøpe den i Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mye Emmaljunga her... :-) Og det har faktisk også vi kjøpt!

Gikk for en Nitro City med to svingbare forhjul, og tror vi kommer til å være superfornøyd med den. Er litt overrasket over at det virker som ikke så mange velger denne typen, men heller går for f.eks. City cross. Husker forrige gang jeg hadde barnevogn (med 4 faste hjul) så syntes jeg det var tungt å måtte løfte vogna litt hver gang jeg skulle svinge... Nitroen skal det bli en fornøyelse å trille i forhold til den jeg hadde da :-)

 

En annen ting er at vi har valgt å ha en Quadrolift istedet for Citybag eller hardbag. Quadroliften er mye mindre, men vi skal jo ikke ha så mye tepper og sånt oppi likevel ettersom babyen kommer i april. Voksiposen begynner vi jo først med til høsten, og da legger vi den jo bare rett i sportsdelen.

Quadroliften er mye lettere også, og tar mindre plass i bilen etc.

Den har også flere bruksområder. Syns det var litt rart at de i butikkene aldri nevnte at det var flere alternativer enn Citybagen. Citybagen veier jo over 4 kg i seg selv. og jeg syns den er litt stor og uhåndterlig.

Men det er selvsagt smak og behag alt dette.

 

Jeg gleder meg ihvertfall til å få tatt den i bruk i april! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har ikke jeg hatt emmaljunga,men hadde simo duo til førstemann.Jeg syntes den var grei nok den,stor og romslig bagg.Men tung! Vognen skal mye ut og inn av bil det 1året. Jeg foretrekker nok duo vogner fremfor kombi vogner.Mest fordi jeg syntes det er greit med en bag del som er ene og alene det.

Har prøvd litt forskjellige vogner. Men den siste vognen vi hadde til eldstemann er nå den jeg har kjøpt til hun som kommer i april. Valget falt på TFK, en 3-hjuling og duo vogn.Ved duo vogn blir heller ikke sportsdelen skitten eller slitt når man bruker bag delen,greit med tanke på eventuelt salg etterpå.

Men alle er forskjellige i sine valg;) Blir nok fornøyd uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en emmaljunga, da jeg fikk bedskjed om at den var på 1 plass. Men hørt masse positivt om Simo også. Min mor ville at jeg skulle kjøpe Simo siden det er et Norsk merke og dermed godt rustet for norske forhold. Emmaljunga er vel svensk så er jo det samme;)

Brio har jeg enda ikke hørt noe positivt om av andre....? Fikk høre at Brio hadde vanskelige vogner? Men veit ikke, siden jeg ikke har prøvd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en herlig teutonia elegance fra forrigemann og har i tillegg skaffet en GT safari søskenvogn, ettersom nummer to ikke er to enda og mildt sagt en håndfull å ha med seg dersom han ikke er bundet fast noe sted.

Teutoniaen oppfyller alle mine krav: duo, STORE lufthjul, lett å legge sammen og GOD plass under. Dessuten er den herlig retropen å se på. GT Safari har vi veldig gode erfaringer med enkeltvogna fra to barn. Den er lett, slås sammen med en arm og kommer fram overalt. Vært på masse skogs- og fjellturer med en og den er genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe Emmaljungaa Edge Duo med sportsunderstell til nr 1 som kom i juli 2006. Den skal nr 2, som er ventet mars 2011, arve. SUVEREN VOGN, anbefales på det varmeste. Hentet den ned fra loftet idag, ser ut som om den er ny, selv om nr 1 brukte den fra nyfødt (baggen er over 90 cm lang med vuggefnksjon når du tar den av understellet) og til hun gikk lei av sportsvognen som 3,5 åring :-) Eneste vognen vi hadde til henne.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...