Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Min beste venninne er ofte på besøk. Vi prater om det meste, og kjenner hverandre godt. Likevel synes jeg at hun tråkker over noen "vanlige" grenser, men jeg får meg ikke til å si ifra...Jeg vet at hun tar alt opp i verste mening og at hun blir veldig snurt hvis hun blir irettesatt. Eller er det JEG som mangler antenner her? Er ikke sikker på hva som er vanlig, for jeg har ikke så mange venninner som jeg er så mye sammen med som henne.. Her om dagen var hun på besøk, og hun lånte PC'en min, noe jeg sa var greit. Hun skulle sjekke nettbanken sin.. Jeg gikk på toalettet, og da jeg kom tilbake, så satt hun å bladde gjennom mine private bilder som er inne på "Mine Dokumenter"! Jeg satt meg rett på siden av for å følge med på hva hun gjorde. Hun sa ingenting da jeg kom, og hun syntes tydeligvis at dette var en OK ting å gjøre. Jeg fant ikke ord! Hun satt der å bladde gjennom mange bilder jeg hadde tatt av meg selv i ulike tilstelninger, og jeg følte meg rett og slett blottlagt! Selv om vi er gode venninner, så synes jeg ikke at det er god folkeskikk å ta seg slik til rette på en annens datatmaskin! Ikke engang samboeren min får lov til å snoke slik rundt på min PC, og mine private dokumenter. Er det slik at nære venninner ikke trenger å spørre, siden det liksom er bestevenninna eller? Tilslutt sa jeg til henne at jeg skulle butikken, så hun måtte logge seg av PC'n.. Jeg hadde nettopp ryddet og vasket på hele badet, og sortert sminkesakene mine i ulike glass/skåler. Hun hadde lånt sminke, noe jeg synes er greit, men da jeg etterpå skulle hente noe fra skapet (etter at hun var dratt) så så det faen ikke ut der! Alt lå bare slengt hulter til bulter! Og dette med å være FOR pågående...: Den siste tiden så har hun lagt seg mye i mitt og samboers privatliv, feks hvor mye han får i lønn osv. Og når jeg sier at jeg desverre ikke kan være med å shoppe idag fordi jeg har regninger som skal betales, så spør hun hvilke regninger JEG liksom har. Som om at hun ikke klarer å skjønne at JEG også har regninger..Hun kan til og med spørre ned i detalj om hvor jeg har regninger hos, på hvor mye osv. Dette pleier jeg alltid å svare at det er privat, men likevel; hvem spør om sånt da? Nå høres jeg kanskje barnslig og teit ut, og dere tenker vel hvorfor jeg er venninne med henne siden jeg "bare" finner feil.. Men det er ikke slik..Vi har det fint sammen g jeg stoler på henne..Det er bare akkurat disse tingene som jeg blir litt lei av i blant. Jada, jeg er sikkert ikke verdens beste venninne selv. :-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Dette høres utrolig merkelig ut. Jeg og min bestevenninne har et veldig harmonisk forhold til hverandre, og vi er liksom alltid på bølgelengde. Vi trenger ikke egentlig spørre hverandre om noe er greit - det vet vi. Kan ikke huske sist gang en av oss gikk over en grense. Vi kan prate om absolutt ALT, men vi snoker selvfølgelig ikke på hverandres pc! Helt ærlig høres det ikke ut som dere kjenner hverandre spesielt godt. En bestevenninne for meg er en jeg kan stole 100 % på, og som kjenner meg så gjennomført godt at hun ikke trenger å spørre om noe er greit. Når det er sagt er ingen spørsmål for pågående, hun kan spørre meg om hva hun vil (fra inntekt og utgifter til detaljer i sexliv), og skulle jeg mot formodning ikke ønske å svare kan jeg fint si det. Alle vennskap er vel forskjellige, antar jeg, men som bestevenninne bør det være problemfritt å fortelle henne det du forteller oss.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 syns du skal si i fra hvordan du føler det til hun. Jeg ville ikke godtatt slik oppførsel fra min bestevennine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå