Gå til innhold

dyreparken i mai mnd noen vits???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er bosatt langt nord i landet, men skal sørover og besøke familie i mai mnd. vurderer da og ta en tur til dyreparken. men ser at det er veldig mangen aktiviteter som ikke er åpnet da, så lurer på om det vil være verdt pengene eller om vi vil komme frem og kun få være med på de aktivitetene som ikke kan stenges???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva som er åpent da, men du kan jo feks sende mail til dem å spørre hva dere kan få se da. Vi var der nå i nyttårshelga, fikk da se løve-presentasjon noe ungene synes var veldig spennende, var inne i apehuset (aper, slanger, krypdyr, krokodiller, skilpadder og flamingoer), så esel, zebraer, hyener. Hun eldste kjørte da biler og der var en karusell som gikk. Så dere er en del ting som er åpne hele året. Nordisk vilmark kan du også spasere i + badelandet åpner 16 april.

Skrevet

eller forslag til andre turer som dere måtte anbefale :)

Skrevet

jenta vår er veldig opptatt av selve, teater delen av parken. men ingenting av dette er åpent slik jeg forstår det .. så håper å høre fra flere, gjerne noen som har sesong kort :-)

høres veldig kjekt ut det dere har fått oppleve der, så vi har ikke lagt planene helt på hylla enda :-)

Skrevet

Vi har nettopp flyttet til sørlandet så vi har nettopp kjøpt årskort, har planer om å prøve å få tatt en tur ditt hver 5 uke frem over, så får vi se. ungene var veldig fornøyde, med turen vår den dagen, var der i litt over 4 timer, men det var glatt og kaldt så det holdt den dagen :-)

Skrevet

Mai er en nydelig mnd i dyreparken. Dere kan se masse dyr g spasere rundt. Vi pleier ofte å gå utenom høysesongen da det er færre folk, lavere pris og stort sett bedre etter min mening.

Jeg vet ikke om tivoli delen er åpen men hvis det er tivoli du vil på så ser jeg ikke vits i å gå til dyreparken. Dyreparken har masse annet å se på og man bør ha 3 dager for å komme igjennom alt.

Skrevet

Hvor gamle er barna da?

Selve Dyreparken er jo åpen så dere får se alle dyrene og foringene om dere legger opp løpet til det.

Man bør regne en hel dag til selve dyreparken syns jeg,og en dag til fritidsparken/badeland.

Skrevet

jenta vil da nett ha blitt 6 år

har vert et stort ønske lenge om å få reise ned og se. drømmen hadde vert fått med seg litt av alt. dyreparken innkludert, ingen krise om ikke alle atraksjonene var der. men hadde vert kjekt i det minste fått gå i kardemomme by, sabeltansverden osv

Skrevet

Jeg tror ikke hverken kardemomme by eller sabeltanns verden er låst liksom:-S Man kan ihvertfall gå inn i kardemomme by.

Men forsommersesongen starter 22 mai (tror jeg),og da er det mange skuespillere på plass i kardemomme by. Sabeltanns verden er åpen,men jeg er usikker på om båtene går.

Dyreparken er verdt besøket uansett tid på året syns jeg;-) Det er deilig der utenfor høysesongen om du ikke elsker å stå i kø da;-)

Skrevet

Lurer jeg også på.

Men etter å ha lest på nettsidene, ser det ut som det meste skjer i høysesongen - teaterne - kaptein sabeltann og sånn.

Men den 22-24 mai, skulle i hvert fall røverne i kardemomme by være der. Samt kutoppen. Men åpningstidene var jo veldig korte disse dagene :(

Skrevet

Nå sier du ikke noe om når i mai mnd du skal, men visst du besøker dyreparken de to siste helgene av mai pleier det meste å være åpent (ikke båtene). Visst dere planlegger å reise før dette har jeg ikke noe erfaring med at en får se så mye annet en dyrene, løvepresentasjon (mating av løvene, der de forteller om løvene i parken) og foring av dyrene i nordisk villmark (dere burde se dette også, siden dyrene sjeldent dukker opp ellers).

Dette skjer hver dag hele året:

Kl 12.15: Løvepresentasjon.

Kl 13.00: Fôring av dyrene i Nordisk Villmark.

22. - 24. mai, 29. - 30. mai, 5. - 6. juni og 12. - 13. juni:

Møt røverne i Kardemomme by.

22. - 24. mai, 29. - 30. mai, 5. - 6. juni, 12. - 13. juni og 19. juni - 8. aug:

Møt innbyggerne på KuToppen.

For- og sensommer

Dyreparken er åpen kl. 10.00 - 17.00 i for- og sensommersesong 2011.

DYREPARKEN:

De fleste aktivitetene er åpne fra kl 10.30 til 17.00. (Båthavna og Grevinnen er stengt). Utvalgte spisesteder er åpne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...