Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 kan en baby på 1 uke ha økedager? baby vil ha mat nesten hver time, blir jo helt utslitt av dette i tillegg til såre brystvorter og feil sugetekniskk hos jenta, mister jeg helt troa på amming.. jenta spiser kun 15 min av gangen, etter det er hun helt i drømmeland. faktisk så sovner hun med en gang hun får tak i puppen (lett søvn). hvorfor skal amming være så vanskelig?? blir så lei meg, var ikke forberedt på dette jeg vet liksom ikke om jenta har ekstremt stort sugebehov eller om hun bare er sulten hele tiden. går det an å gi jenta for mye mat? takk for svar
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Har du prøvd smokk?? Syns d høres ut som barnet ditt har et stort sugebehov.. og kanskje ikke nødvendig og alltid ty til puppen... Ikke vet jeg altså.. d var bare en tanke.. lykke til uansett
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 En baby på en uke kan ha økedager, ja. Men jeg må spørre om det samme som hun over her, har du prøvd med smokk? Det høres ikke ut som om jenta di er så sulten, men heller har et stort sugebehov. Nå er det ikke alle babyer som vil ha smokk, men det er verdt et forsøk - så slipper du at hun suger deg så sår. En annen ting, ta kontakt med helsesøster eller fødeavdeling slik at du får noen til å se på ammingen din. Hvis sugeteknikken er feil, så kan du få gode råd derfra. Jeg hadde det som deg med førstemann, jeg hadde store verksår på brystvortene som gjorde skikkelig vondt. Det ble bedre når vi endelig fikk gutten til å ta smokk - og vi prøvde alle typene som var å få tak i i butikkene, for smokk ville han ikke ha. Men etter noen dager så fant han til slutt en type som han godtok. I tillegg så gikk jeg vel stort sett toppløs hjemme for å lufttørke brystvortene etter amming - glad vi ikke hadde naboer som kunne se inn hos oss akkurat da:) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå