Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Var i en begravelse (litt ut i slekta) der pratet jeg med ei ang noen plager jeg har og hu sa at jeg har nok dette syndromet. Er vist mange i slekta mi som har det!!! Noen som har dette eller kjenner til det?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Eller også kalt hypermobile ledd, ja jeg har det..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Ja men hypermobile ledd er jo bare en ting av mange... Har du dårlig tannhelse også? og får du fort blåmerker? Gror arene dine sakte? får du fort senebetennelse og vonter??
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Jeg, har hele pakken (fikk det påvist i voksen alder), etter at jeg hadde født barn Da skled alt av ledd:( Så det forklarer jo de evige leddsmertene, S formet rygg, plattfot, knær som hopper ut av stilling, senebetennelsene og som du nevner- dårlig tannhelse, blåmerker som kommer uten at jeg har slått meg. Super tynn hud (noe mange finner motbydelig når jeg går lettkledd om sommeren) Samme med alle blåmerkene.. Prøver å unngå å få sår, så jeg slipper den evige helingstiden:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har! Her går det i arv:) Jeg er ikke veldig plaget (enda) siden jeg har tatt noen forhåndsregler siden jeg var liten, da min mor også har det. Mamma har vært svært plager, siden hun ikke fant det ut før i voksen alder, og har "slit ut kroppen" oppover årene. Jeg er nå 26 år, og er heldig som ikke har for store påkjenninger. Men husk at det finnes mange forskjellige typer Ehlers Danlos Syndrom. Ikke alle har samme plager
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Her finner du masse info =) http://www.eds-foreningen.no/
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Takk for mange og gode svar. Jeg har også bløt og fløyelsmyk hud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå