Gå til innhold

Hvordan går det med vekten?


Liisu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Urk. Nå har vektøkningen begynt. Jeg er i uke 17+5 nå og har gått opp 2 kg. Og all vekten har kommet etter at jeg begynte med hurtigvirkende insulin i midten av desember. (Har diabetes.) Jeg håper bare vektøkningen flater ut, for jeg orker ikke å bli så innmari diger ... Er stor nok fra før.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 21 og har lagt på meg ca 6,5 kilo. Helt greit det. Synes det blir mye fokus på å gå opp minst mulig, tross alt er det normalt å legge på seg 12-16 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17 uker i dag, og har lagt på meg 1 kg totalt. Har god matlyst, men prøver å spise sunt og variert. Kiloene kommer nok etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har vel blitt noen kg i det siste... Jeg er et ordentlig matvrak for tida, og jeg klarer ikke å bare spise sunt heller... Veldig frustrerende! Men nå er jeg i gang med å skjerpe meg godt. Har fått begynt å trene litt igjen, noe jeg håper å kunne fortsette med mye lenger enn sist svangerskap. Og så får man vel innføre godteri kune på lørdager igjen. Men regner med jeg kommer til å ende rundt 80kg denne gangen, som de to andre gangene... Skulle gjerne klart meg med 75kg denne gangen. Det er ca 10kg igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 20+2 i dag og har endelig begynt å legge på meg litt. tror det er ca 2 kg nå. Sist hadde jeg lagt på meg 7 kg nå. Trives godt med den ekstra vekten (er litt tynn og skranten til vanlig), men 25 kg som sist er kanskje litt vel mye ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kilo og i 18 uke. merker jeg får veldig prestasjonsangst av disse trådene om vekt...driver liksom og sammenligner meg selv med dere og tenker at jeg sikkert er feit og har lagt på meg mye.......

 

ikke sunt :(

 

huff, jeg får prøve å motstå fristelsen til å kikke på disse vektøkningstrådene. Dette er mitt første svangerskap, så jeg har jo ikke peiling på hva som er vanlig og ikke.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

3 kg i uke 18 er jo ikke så mye :) Prøv å tenke at dersom legen/jordmoren ikke sier noe om vekten så er alt ok. :) Det er veldig store forskjeller. Noen legger på seg 8 kg og noen 20. Det kan være like normalt begge deler. Det kommer helt ann på den enkelte hva som er riktig mht vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj har ikke helt kontroll på den vekta, men mine bukser strammer godt over lårene nå, så noen kg har det blitt gitt. Magen uteblir foreløpig, føler meg egentlig bare litt småtjukk. Liker ikker dette i det hele tatt, skulle ønske jeg var en av dem som elsket dette men helt ærlig så misliker jeg det sterkt. Gleder meg bare til den lille poden kommer slik at jeg kan få kroppen for meg selv igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter skikkelig med at vekten går oppover, tenker hva kan jeg gjøre? Blir liksom sittende og tenke på det og det er jo ikke sundt, for veit jeg spiser sundt og drikker over 2 liter vann hver dag, spiser vitaminer og alt. Det er jo en naturlig grumm til at den øker, men syns det er utrolig vanskelig! Ikke missforstå meg da, jeg elsker prinsen vår og han er mere enn hjertelig velkommen. Gledet meg sånn til å bli gravid og trudde ikke jeg skulle tenke på det engang. Er 21+0 i dag og har nesten gått opp 5 kilo.. Det er vel egentlig ikke så mye? var normalvektig fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo legge på seg når man er gravid! Man lager jo tross alt et barn inni der, som skal ha godt med vann rundt seg og en velfungerende morkake som skal gi den lille næring. i tillegg skal man produsere melk slik at man får ammet babyen når den kommer ut. Uten litt ekstra kan man slite med at kroppen ikke fungere slik den skal for å gi den lille næring, og det vil man jo at den skal.

 

Jeg har lagt på meg 4 kg og er 18 uker på vei. Spiser sunt og variert for å få riktig næring. Selvfølgelig skal man passe på litt, og ikke spise for to i hele svangerskapet, men det må ikke bli hovedfokus å holde vekten. Tror det er mye viktigere å være flink etter svangerskapet, passe på å få tid til å spise sunt da også.

 

På slutten kan man også få mye vann i kroppen, såsielt hvis det blir en varm mai/juni, og da går det fort oppover, men de kiloene forsvinner med en gang. Jeg hadde gått ned 10 kg etter de to dagene på sykehuset forrige gang...

 

Sist raste også kiloene av fra ca 3 mnd etter fødselen, da lillegutt begynte å spise mer, så jeg er ikke så redd for at jeg ikke skal komme tilbake i shape igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 19 og har ikke lagt på meg noe enda. Men har det med å ha grådige babyer i magen, så det var likt sist gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kloke ord Kitty. Takk skal du ha. Det er jo, som du sier, en unge som vokser inni magen :), og hvor mye vi legger på oss er nok som dere andre sier også, veldig individuelt. Viktigste er å ha det bra psykisk og fysisk. Jeg er i toppform, med svært god appetitt. Jeg skal ha fokus på sunn mat og ikke så mye på dette med vekt :)

 

(men, jeg inrømmer gjerne at jeg til tider kan ha litt feil fokus, og da spes hvis jeg leser tråder hvor jeg får intrykket av at alle andre legger på seg mindre enn meg).

 

Fornuften lenge leve! Håper jeg, og andre som har litt dumme tanker i hodet av og til, kan slappe litt mer av og godta det fantastiske som skjer med oss nå når vi går gravide.

 

klem fra meg (som har bestemt meg for å KOSE meg med graviditeten, og legge vekk alle idiotiske tanker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt fornøyd med vektøkningen jeg, alle vet jo at den kommer! ;o) Bare om å gjøre å passe på at den ikke kommer for fort!

I uke 19+3 har jeg gått opp 2,4 kg, og det anses vel som helt normalt tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...