Gå til innhold

Nummen i hele kroppen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått kraftige muskelsammentrekninger i nakke/skulder/øverst i ryggen. Fikk betennelsesdempende av legen, men krampene avtok ikke fordi jeg spente meg pga. smerter. Måtte tilbake og fikk da noen muskelavslappende. Dette har hjulpet litt, men jeg er fremdeles veldig hoven og betent.

Da jeg var hos legen hadde armene samt huden på mave og ben dovnet bort. Derfor sjekket han nevrologiske funksjoner. Jeg hadde normal styrke og refleksene intakt, så han sa det skyldtes stor hevelse og stramhet i muskulaturen.

Problemet mitt er at jeg dovner bare mer og mer bort, altså dypere i vevet. Det er utrolig ubehagelig og ekkelt. Er helt nummen fra puppene og ned, samt begge armene. Er det noen som har gått med noe slik i mange dager? Jeg vurderer å kontakte legevakta, men hva får de gjort? Nå spiser jeg tramagetic, paralgin forte og diclofenac. Hva mer tror dere kan gjøres? Kvier meg til å ringe legevakta, og høre deres tilbakemeldinger først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt, det høres skummelt ut...

Skrevet

Ja, det synes egentlig jeg også, men legen mente på fredag at det ikke var skummelt... Derfor har jeg sperre for å ringe...

HI

Skrevet

Det er jo mange leger som har gjort og vurdert feil. Bedre å ringe for sikkerhets skyld i og med at det blir verre. Høres ganske ille ut, synes synd på deg.

Ring du! Ingenting å være redd for.

Skrevet

Da har jeg mannet meg opp og det blir legevakta, de syntes jeg hadde passert grensa for akseptabel nummenhet.

Skrevet

Det er viktig å tøre kontakte lege. Dette viste seg å være kraftig prolaps i nakken, og skal opereres på Ullevål i løpet av dagen. Lykke til til meg, som nå gruer seg...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...