Gå til innhold

Gravid og vegetarianer. Trenger tips og råd til både meg og baby.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Legen har selvsagt sjekket alt og sagt at jeg skal bare fortsette å spise det jeg gjør fordi jeg ikke har noen mangler. Men, ettersom svangerskapet gikk, ville ikke babyen i magen ha grønnsaker, og jeg har spist mye kjøtterstatninger (mye soya blandinger). Tviler på at det er det beste for babyen. Er i uke 25 og har først nå begynt å gå opp i kilo også. Legen sier bare at det er viktig med Omega 3, så det passer jeg på å få i meg.

Frem til nå overlever vi altså på det jeg orker å få i meg, og det kroppen min vil ha (ikke nødvendigvis det jeg bør ha). Noen som har vært i samme situasjon som meg og som kan gi meg noen råd og tips til hva jeg kan gjøre for at babyen i magen og kroppen min vil ha sunne ting?

 

Jeg er førstegangs, så jeg tenker selvfølgelig masse på hvordan jeg skal gjøre det med babyen og et lite barn og kosthold. Noen som har vært igjennom lignende og kan fortelle litt om hva dere mekker sammen av mat til den lille?

 

Dette synes jeg er kjempeviktig å lage en plan for nå, slik at vi kan begynne å forberede oss. Har hørt om veggis foreldre som har fått barn og som har begynt å spise kjøtt igjen fordi barnet ikke vil ha veggis mat. Er litt urolig...

 

Takker selvfølgelig for alle svar :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...