Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Synes stadig jeg ser unge jenter med mageflesk som går med altfor korte gensere eller gensere som er trange over fleskemagen. Har de ikke speil eller? Noen her som er mamma til tenåringsjenter? Sier dere noe hvis jentene deres kler seg slik når de ikke har kropp til det?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Ja, det kommer jeg til å gjøre. Men det er alikevel hennes valg.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 "unge jenter med mageflesk" det høres ut som noe min mor kunne sagt. Etter at hun tvang meg til å trene tolv timer, ødelagt selvbildet mitt og gitt meg problemer i mange år etter jeg kutta kontakten med henne. Nå vet jeg at det er kroppen min som ikke har fungert som den skulle og får medisiner mot det. Men selvbildet mitt har ikke kommet tilbake. Slike innlegg som dette gjør meg fysisk uvel. Tenk at sånne som dere har skilt på kroppen min. Finn bedre ting å bruke energien på!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Jeg tenker at sånne som deg, som sitter og kritiserer andre, gjerne gjør det fordi dere har et eller annet problem med dere selv.Det er lett å vinkle fokusen over på andre, for å unngå den selv. Hva med å skaffe en annen, mer fornuftig hobby?.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Kjære 10.39. Så trist at du måtte oppleve noe slikt. Jeg tror allikevel du hang deg opp i at jeg skrev dette med mageflesk og ikke fikk med deg hva jeg prøvde å formidle. Jeg har ikke på noen måte rakket ned på jenter med noen kilo ekstra, det har jeg selv også. Men dette handler om å kle seg etter fasong. Det er jo mye mer kledelig å ha på seg noe som faller pent over magen istedet for å presse seg inn i altfor trange klær som fremhever magen. HI
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Hva er det du snakker om 10:39? Jeg kommer til å hjelpe jenta mi til å finne klær som passer kroppen hennes. Ser du ondskap i å veilede barnet sitt slik at det slipper å få negative reaksjoner av andre? Jeg snakker ikke om å kritisere kroppen hennes, prøve å slanke henne e.l. men kle seg etter fasongen.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Jeg håper jeg vil si til alle barna mine at de er fine og at det er det indre som teller. Og OM de får noe overvektsproblem, at vi fokuserer på helse, ikke utseende. Men det er en vanskelig balansegang, så jeg hadde vært veldig redd for å tråkke feil. Skal ikke mye til for at det tipper over i dårlig selvbilde og spiseforstyrrelser...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Du verden... Det er mange her som setter rare ting opp mot hverandre. Så om man sier til tenåringsdatteren sin at "den genseren satt ikke så fint på deg", så lærer hun ikke at det er det indre som teller, hun vil få spiseforstyrrelser og man har antagelig et lass med egne skavanker som man prøver å flytte fokuset vekk fra? For det kan jo ikke BARE være at den genseren ikke var flatterende, eller? Jadda...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #9 Skrevet 16. januar 2011 Jeg syns man bør kunne si til alle man har et godt forhold til om klærne ikke sitter godt. Farger, mønster og type klær har andre ingenting med, men om man presser seg inn i for små klær så alt tyter ut (dette skjer jo om man er normalvektig og har for små klær også) så syns jeg man skal kunne si fra. Jeg husker en jente fra hjemstedet mitt som var overvektig, og hun kledde seg i for trange bukser og for korte og trange topper og endte opp med en skikkelig pølse som veltet ut på midten. Og da mener jeg veltet som at det var nakent det som kom ut imellom. Jeg la merke til denne jenta selv om jeg faktisk var mer overvektig enn henne, det så virkelig ikke bra ut!! Man bør kunne lære barna sine at de skal kle seg etter kroppen sin uten at det betyr at man bare bryr seg om utseende. Selv har jeg en mor som alltid har hjulpet meg å kle min overvektige kropp, og har dermed lært meg å kle meg etter størrelsen, både som stor og "normal":)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 Jo mer de går med korte gensere og bare mager jo mer fett får de rundt der. Dette gjør kroppen for å lege isolasjon.
Gjest Skrevet 16. januar 2011 #11 Skrevet 16. januar 2011 Den teorien tviler jeg på at det er noe særlig hold i Ellers er min personlige erfaring med tenåringer generelt at de synes foreldres meninger om klær er verdiløse ... Jeg kommer sannsynligvis til å råde jenta mi til å kle seg sånn at hun ikke fryser, men jeg tviler på at jeg kommer til å ha videre peiling på hva som er ansett som kule klær når jeg er godt over førti
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #12 Skrevet 16. januar 2011 Synest det var verre for en ti år siden. Med hoftebukser, g-streng, håndtak og korte gensere.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #13 Skrevet 16. januar 2011 Det er fakta at bar mage kan føre til at kroppen avsetter ekstra fett der for å isolere, og dessuen kan det føre til økt hårvekst på magen, av samme grunn.
Gjest Skrevet 16. januar 2011 #14 Skrevet 16. januar 2011 Sikker? Jeg vet at det finnes en "body sculpturing" metode som baserer seg på frysebehandling. Den fungerer som fy visstnok, men er ikke godkjent i så mange land enda fordi man ikke har kartlagt om det kan gi uante bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #15 Skrevet 16. januar 2011 Jeg mener at foreldre bør være SVÆRT forsiktig når de setter fokus på dette hos barna, foreldre har så uendelig stor makt når det kommer til dette. Selv om du prøver å gjøre det på en positiv måte, så er det fokus på barnet og dets kroppsfasong. Det gjør barnet oppmerksom og det begyunner fort å måle seg mot deg og andre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå