Gå til innhold

La barn sove alene i bil?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ville dere latt et barn på 1 år sove alene i bil en times tid? Med kuldegrader ute og bare et pledd over ungen? Bilen står ikke å går, så det må da bli rimelig kaldt for ungen.

 

Kjenner en som gjør dette ofte, og blir bare så provosert. Har prøvd å ta det opp, men virker ikke som de andre rundt reagerer på dette.

 

Selv lar jeg ikke ungen sitte alene i bilen om jeg bare skal en snartur inn på den lokale butikken, men for andre er visst dette helt normalt??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er foreldrene mens ungen sover i bilen? Står de utenfor, eller kan de ikke se ungen?

 

Uansett er det ikke en løsning jeg ville valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 15 minus ville jeg ikke latt barna mine sove ute i vogn, selv med skinn og voksipose.

 

Blir vel like kaldt i bilen som ute når den ikke står å går. Og med kun et lite pledd kan det ikke være noe behagelig å sove i bil. Ville ikke sovet ute i bil i mange minusgrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lar ungen sove i bil når de er på besøk, eller ungen har sovnet i bilen på tur hjem. Ofte står bilen et stykke unna og de har ikke mulighet å se ungen i bilen. Babycall har de heller ikke. De vil bare ikke vekke ungen når han først har sovnet! Går å sjekker en gang imellom da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lar ikke ungen sove ute i bilen, men om h*n sover og jeg skal en snartur innom lokalbutikken så kan jeg faktisk la h*n sitte der de 5min jeg er borte.. Da er bilen låst, og jeg har alltid pledd på h*n i bilen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri ha funnet på noe så dumt.

Jeg går ikke fra barnet i bilen uasett. tenk om det begynner å brenne, eller bilen blir stjelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er noen som er enig med meg. Ble så paff når alle forsvarte det da jeg tok det opp med foreldrene. Og vi var mange tilstedet da.

 

Syns det er stor forskjell å legge barnet i vogna for å sove ute, og det å levne ungen i bilen for ikke å vekke den. Synes så synd på ungen om han våkner kald og alene i bilen og gråter uten at noen hører eller kommer for å ta han opp. Sist jeg traff de, var det en forbigående som kom innom for å si ifra at han lå i bilen og gråt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også løpe inn på lokalbutikken i fem minutter hvis de sover. Men jeg liker det ikke. På den annen side er jeg sikker på at de sover godt. Men jeg ringer pappen hver gang og ber han ringe meg opp ogjen om han ikke får mld om at alt er ok etter maks ti minutter (i tilfelle jeg besvimer, blir ranet osv). Ganske hysterisk, jeg vet.. Men altså, det tar mer enn fem minutter å stjele en nyere bil, og hvor ofte hører man om at en bil som ikke står og går begynner å brenne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet mitt sovner i bilen på vei hjem eller på tur til familie/venner, lar jeg barnet sove ferdig i bilen (om det er sovetid). Setter bilen slik at jeg ser barnet fra vinduet hvor jeg oppholder meg eller bruker babycall. Barnet har selvsagt teppe over seg og er godt kledd. Jeg gjør ikke dette i 20 minus, men har gjort det i 10 minus, blir sjelden så kaldt så fort i en bil som har vært oppvarmet. Jeg sjekker barnet ofte, selv med babycall på.

 

Jeg hadde ikke reagert på det dine venner gjør (har flere venner som gjør dette selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar mine barn få sove seg ferdig i bilen. Parkerer forann huset så jeg ser barnet fra vinduet. Nå om vinteren har hun på seg ullfeecedress, så da tar jeg over henne ett teppe, eller dyne om det er kaldt.

Jeg lar de også sitte i bilen om jeg skal inn på nærbutikken en snartur. Men jeg gjør det ikke når jeg handler i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en sak i adresseavisa om et ungt par som lot ungen sove i bilen. Mens de var inne og sysslet med sitt fikk babyen hetten på jakken sin over ansiktet og holdt på å kveles.. De reagerte med å gå til sak mot polarn o pyret, merket som jakken var av... Ha ha ha ha..snakker om vett og forstand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...