Lykkemamma Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Jeg har i løpet av svangerskapet lagt på meg ca 18kg hittil. Med i overkant av 15kg for mye fra før gjør dette at jeg føler meg veldig lite komfortabel med kroppen min sånn som den er nå. Jeg kvier meg for å vise meg fram for mannen min, og sexlivet har nok tatt litt skade av selvtilliten min. Jeg regner jo med å miste en del av disse kiloene rett etter fødsel. Har en del vann i kroppen. Men vet jo at det vil være rikelig igjen som må bort. Heldigvis er det jo en fin årstid å begynne på. Man har hele våren på seg, før bikinisesongen starter for fullt. Hvordan planlegger dere andre å kvitte dere med overflødige kilo? Jeg ønsker å fullamme barnet mitt, så jeg kan jo ikke hive meg på noen intensiv slankekur heller. Hvordan er motivasjonen deres? Jeg vet ikke om motivasjonen min er helt på topp. Men jeg vet jo at jeg må gjøre noe for å bli komfortabel med meg selv igjen. Jeg er ikke så veldig høy, så kiloene vises litt for godt på min korte kropp...
chicka_85. Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 jeg har gått opp 14 kg totalt, kan ikke gå så mye turer og trene så mye som før pga bekkenet. Så jeg håper at det går over når baby har kommet så jeg kan komme meg tilbake i formen:) Så min plan er å trille mye turer og spise sunt og variert!
rosa7 Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 å gå ned i vekt har mye med selvtillit å gjøre. Også MÅ du bli gla i å trene og være i bevegelse. Ellers går det ikke. Kosthold er viktig til en viss grad, men bevegelse er alfa og omega.
Makko med to små gutter Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Jeg gikk opp ca 20kg sist (bare 10 nå :-). Spiste fornuftig (ikke slakemat), la meg ikke til noen stygge uvaner med snop/bakst etc når jeg gikk hjemme, var mye på tur, og trente 2-4ganger pr uke. Fullammet i 6mnd (pumpet endel melk ved siden av). Etter 7-8mnd var 28kg borte uten at jeg noen gang hadde slanket meg. -Så det er håp :-)
mastermind Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Er ikke blitt veldig stor og sånn, men fått litt mange kilo. Planen er å amme så mye som går (fullamma til 3,5 mnd sist, deretter amming i tillegg til grøt, litt mme på kvelden, slutta helt med pupp 8 mnd gammel) - men ver forberedt på at amminga ikke går. Ellers merka jeg ikke at kiloene forsvant med amminga i det hele tatt! Noen raser i vekt, jeg gjør det ikke, men det kan nå kanskje hjelpe litt. Ellers blir det trilleturer.Satser på en god tur hver dag. Har en fin strekning fra huset på fint underlag, passe terreng og fin natur. Må ha en time for dag med økt puls, trenger ikke være så mye, men ikke spasertur!!! Ellers være flink med måltidene. Frokost, mye frukt mellom måltidene, sunn middag, ikke for mye kafebesøk med kaker og søt kaffi. Vekta forsvinner gradvis, men er forberedt fra sist om at det tar tid. 5-6 kg var borte etter fødselen, resten tok måneder og gikk seint.
Tigergutt Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Nesten 20 kg pluss her for meg, og KUN 10 kg i første svangerskap. Den gang forsvant alt på sykehuset, og siden jeg fullammet og gikk mye turer ble jeg altfor tynn etter første svangerskap. Det modererte seg etterhvert, og da babyen var rundt 1 år hadde jeg lagt på meg slik at jeg lå på trivselsvekten. Nå føler jeg meg bare tjukk og utilpass og gleder meg til overtidsbabyen har tenkt å komme ut og jeg kan begynne å "ta kroppen min tilbake". Jeg er veldig motivert i å komme tilbake i form, kunne ta på meg mine normale klær, pynte meg...osv... Med et normalt kosthold (vi spiser ganske sundt), snop kun på lørdager, amming og lange trilleturer når vær og temperatur tilsier det er min plan i første omgang. Når det har gått rundt 2 mnd har jeg tenkt å begynne å løpe litt igjen og trene styrke. I motsetning til første mann så vet jeg jo nå hva jeg går til, og føler at jeg kommer til å sette mer pris på denne permisjonen enn første gang. Da var jeg ikke så flink til å benytte fritiden til å trene, sove hvis jeg er trøtt osv... Var veldig mye på kafe, traff andre mødre i liknende situasjoner...osv.. Jeg vet at det ikke blir noen problem å gå ned kiloene jeg har lagt på meg, det som er værre er derimot å greie å bli like fast og muskuløs i kroppen igjen som tidligere....... Lykke til!
<harmoni> Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 lagt på med 17 kg til nå.. men har 7 uker igjen så det blir nok noen kilo til.. la på meg 30 forrige svangerskap... disse kiloene er jo ikke de værste å bli kvitt.. bare være glad i å trene og gå turer så forsvinner de fortere en du aner.. jeg gleder meg veldig til å kunne komme i gang med trening og sånn værtfall!!
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Har lagt på meg 15 kilo hittil denne gangen å rekner vel med at jeg havner på samme som i mitt forrige svangerskap med ca 17-18 kilo over vekta før svangerskapet starta Men kiloene tar jeg rett å slett etterpå, gidder ikke å tenke på det nå å igrunn så vises det ikke såååå godt på meg anna enn store puppelupper, skikkeli sprett ræv å DEN strutte magen Jeg vet uansett at kiloene forsvinner etterhvert så bryr meg ikke så mye om det denne gangen, men savner mer fastheten i boddyn min Nei, kos deg igjennom svangerskapet å tenk ikke på kiloene dine før alt er vel overstått.. Vi skal være stolte over kroppen vår )))
C.L.H85 Skrevet 16. januar 2011 #9 Skrevet 16. januar 2011 Jeg er i uke 30 og har lagt på meg 12 kg så langt og mer blir det nok. Jeg for min del har tenkt å gå daglige trilleturer, kutte ned på alt sukkeret og ikke stresse med det! Da er motivasjonen borte etter en uke, og jeg er like langt. Tror ikke på shaker O.l. da de er lagd slik at hvis du slutter på produktet så går du opp de kilonene du har mistet. Da blir det jojo slanking. Husk og ikke vær for hard mot deg selv og at det ikke er noe mirakelkur, må ihvertfall bruke rundt ett år om ikke mer på å evt gå ned de kiloene. Lykke til;)
flypapir Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 I mine to foregående svangerskap har jeg lagt på meg totalt ca. 18kg. Brukte vel ca. 9mnd begge gangene på å bli kvitt alle, men jobbet aldri spesielt for det. Ble jo trilleturer osv, men ingen bevisst slankekur akkurat Denne ganger er det nok litt verre... Rett før jeg ble gravid gikk jeg ned 10kg og nådde "matchvekta". Trente daglig og registrerte mat på Grete Roede (vektklubben.no). Synes dette gikk kjempelett! Men så ble jeg gravid og ga etter for alle (hvertfall mange) lyster iforhold til GR sine anbefalinger :S Har derfor gått opp 20kg nå og har enda 10 uker igjen til termin *sukk* Har i tillegg bekkenløsning, så er begrenset hva jeg klarer å gjøre av trening og turer. Planen etter denne graviditeten må være å komme igang med trening igjen samt å telle noen kalorier ettersom det funket så bra sist. Amming håper jeg også med at går iorden og det gjør jo sitt
Lillepusen-78 Skrevet 16. januar 2011 #11 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har gått opp 20 kg hittil, drøye 3 uker til termin. Forrige gang la jeg på meg ca 23 kg. Da vi kom hjem, etter 1 uke på føde/barsel, hadde jeg gått ned 12-13 kg. Resten av svangerskapskiloene forsvant i løpet av permisjonstida, i tillegg til et par til. Jeg vil ikke si jeg anstrengte meg veldig for det, men jeg gikk mye tur, stort sett hver dag. Trente kondisjon og styrke 3-4 dager i uken. Spiste relativt sunt, men mye kos også :-) Fullammet i 6 mnd, og ammet til sønnen min var 9 mnd. Jeg er veldig klar for å få tilbake kroppen min/formen. Er vant til å være i god form, og det er jeg IKKE nå. Grunnen til at jeg legger på meg mye i svangerskapet er nok mye at jeg pleier å trene en del, og spise sunt i hverdagene. Med graviditetene er formen dårlig, så det blir lite aktivitet. I tillegg økt apetitt, og litt annen mat som frister... Da svangerskapet var over forrige gang var det heldigvis ganske naturlig å gå tilbake til mitt normale kosthold og aktivitetsnivå. Og så er det jo en motivasjon å se at vekten går nedover :-)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita Skrevet 16. januar 2011 #12 Skrevet 16. januar 2011 Jeg satser på å fullamme+ spise masse rå grønnsaker (alltid ha det tilgjengelig) + drikke masse vann hele tiden og gå mange turer med vogna. Uansett vær (omtrent..) Ellers spise vanlig mat. Bare passe på porsjonene. Spiser gjerne snop og chips også. Men da i porsjoner.. Og drikker ikke noe som helst med bobler.. det var i alle fall dette jeg gjorde etter forrige fødsel, og brukte 2 mnd på å gå av meg ca 18kg..
sahrah Skrevet 16. januar 2011 #13 Skrevet 16. januar 2011 Gått opp 19 kg jeg, men var veldig tynn i utgangspunktet, men føler meg som ballong for det. Har egentlig ikke tenkt å begynne å trene nei, håper de forsvinner naturlig etter fødsel, og med å gå mye turer...håper det er nok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå