Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Er det noen steder man ikke ønsker å bo? Hvor er dyrest og billigst?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Vi bor på Begby:). Her er det veldig fint. Bodde i Gamlebyen før. Flott å bo der også, men vanskelig å finne stort nok sted etter vi ble fler. Ellers liker jeg godt Fuglevik området på Kråkerøy. Billigste områdene i byen er nok Torp, Sellebakk og Lisleby. Dyreste området er nok Fagerliveien...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Torsnes syns jeg er et helt fantastisk sted. Sjøen, skogen, lite miljø, og TOPP hvis man har barn (trygt og godt)
Tante Blås Squaw Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Vi trivs gørbra i grenseland mellom Gluppe og Trosvik ) Kort vei til skogen, matbutikkene, posten, barnehager og skoler. Mange barnefamilier i hele området. Gangavstand til Veum-markas lysløype og Dammane, som er nydelige turområder enten man vil trene eller trille baby. En gåtur til sentrum tar ca 20 min, men bare 3 min med bil. Praktisk! Noen steder i området - for eksempel poshe Eketoppen og Oredalsåsen - har stive priser, men fantastisk utsikt. For oss litt mindre bemidlede er Paul Homsensvei et godt alternativ ) Og i samme slengen må jeg dessuten gjøre reklame for Trosvik Skole og Trosvik Barnehage - som ligger ved siden av hverandre. Vi har unger begge steder go er storfornøyd! :oD
Tante Blås Squaw Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Ah, my bad - "Homsensvei" skal selfølgelig være HoLmsensvei! *ler*
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Jeg vil også anbefale Torsnes! Jeg vil aldri anbefale Paul Holmsensvei til en barnefamilie.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Vi skal også flytte til Fredrikstad nå til sommeren. Jeg er heller ikke så kjent, så dette var nyttig for meg også. jeg har tidligere fått inntrykk av at Gamlebyen og Torsnes er ok plass å bo. Når skal du flytte da HI?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Dette var en bra tråd! Vi spekulerer også på å flytte til Fredrikstad i löpet av året...men det kommer litt an på tilgang til jobb, så forelöpig er vi ganske åpne på hele östfold.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #9 Skrevet 16. januar 2011 Lundheim(nabbetorp),sellebakk, torsnes,kråkerøy,gressvik,ambjørnrød er fint. ville ikke bodd på store deler av og torp
1mor3barn&1000ideer Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 Så morsomt, vi er flere som skal til Fredrikstad
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #11 Skrevet 16. januar 2011 Det er forresten en fantastisk fin lysløype på østsiden også. Vi bor ved siden av den. (Begby). Veldig fin å løpe seg i form i etter graviditeten:). Masse bratte bakker og nydelig utsikt over til Hvaler. Jeg er enig i at det er fint på Torsnes, men at det er nærme "sjøen" er vel litt drøyt. Jeg er vokst opp ved sjøen og for meg er Torsnes laaaaaangt fra sjøen. Det er brakkvann og gjørmebunn på badestedene på Torsnes. Men idyllisk og flotte turterreng er det.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #12 Skrevet 16. januar 2011 Vaterland, Gamlebyen, Kongsten,Cicignon, Kråkerøy og Begby er mine favorittsteder i Fredrikstad. Det er fint og veldig barnevennlig på Ambjørnrød også, men litt langt fra byen for min smak. Gressvik, Sellebakk, Torp, Lisleby og Holmen området kunne jeg aldri bodd...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #13 Skrevet 16. januar 2011 Tja.. jeg for min del vil ikke på Torp, Begby og Selbak. Jeg bor nå på Kråkerøy, og jeg stortrives! Andre steder som er verdt å nevne er Trara, Trosvik og Hvaler. Jada, Hvaler er riktignok en egen kommune, men det er ille fint der. Dette har jeg ingen anelse om, men vil tro det er billigere å bo på østsiden(Torp, Begby, Selbak etc) enn feks. Trosvik?
Matildesnusk + lille ups Skrevet 16. januar 2011 #14 Skrevet 16. januar 2011 Så gøy med så mange svar! :-) Vi har nettopp flyttet hit, og leier en leilighet i Lisleby. Antar at vi kommer til å kjøpe noe iløpet av det nærmeste halvåret, og da er det greit å vite hvor det er fint å bo :-) Hilsen HI :-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #15 Skrevet 16. januar 2011 Det er dyrere å bo på Begby enn på Trosvik. Begby er ikke som Sellebakk og Torp. Det kan man bare sjekke ut på boligannosene på finn.
Tante Blås Squaw Skrevet 17. januar 2011 #16 Skrevet 17. januar 2011 10:11 - hvorfor ikke? Har selv bodd der, det er en trivelig plass med mange barnefamilier )
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #17 Skrevet 17. januar 2011 Javel, my bad, men jeg ville aldri ha bodd på Begby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå