Gå til innhold

Hvor gammelt bør barnet være...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har besteforeldre her som så gjerne vil kjøpe nintendo DS i bursdagsgave til eldstemann her til sommeren. Da fyller han 4 år. Han er veldig veslevoksen, flink med slike ting og tar veldig godt vare på lekene/tingen sine, men jeg syns kanskje det er litt tidlig jeg? Hadde sett for meg kanskje barneskolealder eller noe??

Hva mener dere? Det er jo noe besteforeldrene har lyst å kjøpe (de har gjort det til andre barnebarn når de ble fire år) og er jo veldig takknemlig for at de vil kjøpe noe slikt, så vil jo ikke virke uforskammet, men jeg er jo takknemlig for alt de gjør og kjøper til barnebarna. :o)

Hvilken alder er passende for slike ting syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 åringen til venninna mi har DS og elsker det!;)

Skrevet

Minstemannen min var 4 da han fikk DS. DS er utrolig kjekt å finne når vi kjører lenge i bil, eller er på ferie i båten (meget begrenset plass å leke på). Han har ikke så mange spill, men koser seg veldig når han sitter med de han har. Jeg hadde ingen betenkeligheter med å kjøpe til ham da han var på den alderen. La besteforeldrene kjøpe, så slipper du utgiften selv.

Skrevet

Vi kjøpte til storebror da han ble 5år - og tenkte at lillebror på 3år var nå alt for liten. Men 3-åringen elsket ds`en fra første stund. Og jammen er han flink også. Det finnes så mange lærerike spill.

Så etter å hatt en ds-prøveperiode så kjøpte vi nå en ds til jul til lillebror.

Han vet selv hvordan han skal starte spillene, han vet alle knappenes funksjon og kan bruke kameraet (som også er en funksjon). Og det er ikke vi foreldre som har lært han dette - han har lært det selv.

Så 4 år er ikke for tidlig.

Skrevet

Jeg ha 4 barn, og de to eldste var 5 da de fikk, tredje var 4 (hun er "for seg" for alderen), mens lillebror på 4 har enda ikke fått. Vi har vurdert ham som for liten enda, men til 5 årsdagen blir det også på ham.

Dersom barnet ditt er fornuftig og behandler lekene sine forsiktig ved 4 årsalder, er det en fin alder å få noe slikt vil jeg mene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...