Sweet caramel Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Vi er en familie på 4, og ønsker å dra på ferie til den franske riviera. (2 voksne og 2 barn, 4 og 6 år.) Noen her som har vært der, og har noen tips til oss? Det eneste vi er blitt anbefalt, er å bo i Nice, og leie bil for å komme oss hit og dit. Men evt. hvor i Nice? Og andre detaljer? Mottas med stor takk:-)
FruTB Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Nice er ikke så stort, så det spiller ikke så stor rolle hvor du bor. Perfekt å feriere med barn der! Om jeg skulle valgt fritt ville jeg valgt et hotell på strandpromenaden, men det tror jeg er dyrt ...
prekæs Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Har bodd flere steder langs den franske rivieraen og foretrekker Cannes. Nice er flott, men er i største laget for meg. Byen har rullestensstrand (som for noen ikke er greit) og har en svært trafikkert vei langs stranden. Cannes er langt mindre, men har likevel svært gode shoppingmuligheter for en hver lommebok og ligger midt i smørøyet for utflukter både innover i landet og langs kysten. St. Tropez mener jeg var oppskrytt og lå ett godt utenfor allfarvei. Hele 40 min kjøring fra motorveien, langs en vei man må beregne å stå i lange køer på. Kyststripen består av haugevis av flotte badesteder og det er masse muligheter for å finne seg en liten landsby å bo i. Bil føler jeg er en nødvendighet, men det leier du enkelt på flyplassen i Nice. (bestill hjemmefra så står bilen og venter når dere kommer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå