Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Jeg har fått et problem. Jeg har nylig gjort det slutt med kjæresten, på grunn av et spesifikt problem. Uansett så har jeg nesten komt over han, jeg ser lyst på livet og gleder meg til å se hva fremtiden bringer. Men han er i dyp kjærlighetssorg. Han ser rødt på at jeg har profiler på diverse nettsteder (lignende Nettby, altså bare for å få venner/ha kontakt med folk), og sier jeg må slette profilen "ellers skjer det noe dumt med deg". Han vil ha meg for seg selv. Det resulterer i at han truer meg. Han sier at kjærlighet er sterk og at det kan gjøre folk syk i hodet. "Jeg dreper om jeg må. Ingen skal få deg." Jeg vet vel innerst inne at dette ikke er noe han kunne ha gjort. Han er i utgangspunktet snill som et lam, men jeg blir jo litt paranoid. Trekker for gardinene og er småbekymret for å gå ut (nå er dette relativt nytt, og jeg har ikke vært ute på en stund pga liten baby og dårlig vær). Lurer på om det finnes noen som har vært i lignende situasjon? Jeg tar hvertfall vare på alt han skriver, i tilfelle..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 For det første: Han eier deg ikke, og har ingenting med hvordan du lever ditt liv. For det andre: Du bør anmelde han for drapstrussel. Jeg har selv hatt ekskjæreste med kjærlighetssorg. Men han truet meg aldri. Det er ikke normalt å si ; "Jeg dreper om jeg må."
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Selv om du kjenner han å mener han er snill som et lam, kan selv de snilleste få rare tanker i hodet å gjøre dumme ting. Meld ifra.. det hadde jeg gjort. Spesielt om jeg hadde hatt en baby i hus!! Tenk på alt det grusomme som er hendt i denne værdenen pga sjalusi..... Man vet aldri!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Dette du beskriver her er absolutt ikke normal oppførsel fra en eks., sjalu eller ei. Han kommer med trusler av ulike slag, til og med trusler om drap... Snill som et lam!? Hm, ikke i mine ører. Trusler er da ikke snilt, eller hva? Og det gjelder jo uansett om han har tenkt til å gjøre disse truslene til virkelighet eller ei. At du beskriver deg selv som litt paranoid pga truslene forstår jeg ikke. Det er da helt normalt å bli redd når noen uttrykker ting som det du her skriver. Jeg har heldigvis ikke vært i en lignende situasjon, men man hører jo om sjalusidrap osv. stadig vekk. Hadde tidligere en eks. med kjærlighetssorg, men han var da ikke i nærheten av å oppføre seg slik som du beskriver. Du bør i hvert fall ringe til politiet og fortelle om det du opplever, så kan du jo la politiet si hva de mener om saken. Du finner nok fort ut at det ikke er du som er paranoid her! Lykke til, og håper du tar den rette avgjørelsen for deg og barnet ditt. For husk at barnet ditt absolutt er en del av dette også! Klem til deg!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 HI her. Hva vil skje med han når jeg anmelder da? Fikk ny melding nå, om at jeg ikke får oppleve 2012 og at jeg må nyte livet.
Gjest ->>- Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Anmeldelse, besøksforbud og voldsalarm.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 jeg syns du skal ringe politiet, si du er redd for å gå ut pga drapstrusler og når de kommer så viser du dem meldingene..., så blir det anmeldelse...!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #9 Skrevet 16. januar 2011 Og for all del, ikke slett disse mld han sender deg. De bør du vise til politiet. Ønsker deg lykke til, og husk: Ikke ta noen sjanser her, ta kontakt med politiet. Så vet de i alle fall hva som foregår...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 Du bør absolutt anmelde han. For din egen og babyens del. Det er ditt ansvar å holde babyen trygg. Er det eksen som er far til babyen ? Lykke til HI - håper du snart får fred fra dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå