Gå til innhold

Ang. bidragsgjeld...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når bidragspliktig ikke har økonomi til å betale barnebidrag og h*n har opparbeider seg gjeld. Hvordan blir det når h*n endelig har fått jobb å kan betale bidrag`med tanken på gjelden til nav(?) og bidraget som skal til mor/far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En del går til Nav mener jeg, og en del går til mor eller barnet avhengig av alder.

Slik var det iallefall her. Min far hadde bidragsgjeld, som jeg fikk utbetalt i voksen alder månedlig frem til det var nedbetalt etter at han havnet på rett kjøl og begynte å jobbe. Nav trakk nok også sin del i samme tidsrom tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre bidragspliktig betaler det h*n skal, vil nav etterhvert iverksette tvangsinnkrevning av gjelden som blir opparbeidet. Denne blir trukket direkte fra lønn, fra feriepenger eller fra evt skattepenger. Gjelden blir trukket som avdrag til den er ferdig nedbetalt. I tillegg vil bidraget bli trukket direkte fra lønn (før utbetaling av lønn) når tvangsinnkrevningen har trådt i kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal bidragspliktige betale i bidrag da? Dersom han er fritatt for bidrag grunnet økonomien, så opparbeider han seg ikke gjeld, altså.

 

Får du forskudd, og bidragspliktige opparbeider seg gjeld, så er det ALLTID eldste gjelden som skal dekkes først(det være seg deg eller NAV om ett annet, alt etter hvem av dere som har eldste gjelden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...