Monajenten Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Oppdaget nettopp en utlyst stilling innenfor min utdannelse, første stilling på mange måneder som er lagt ut. Og selvfølgelig skal søker ha minst 4 års erfaring...hvordan i huleste skal jeg få meg erfaring uten jobb når alle jobber vil ha folk med erfaring? :-(
It's all about me Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Skader ikke å søke fordet. Skriv at du så at erfaring var en av kravene, men håper de vil vurdere deg fordet da du brenner for denne typen jobb, har rett utdannelse, lærer fort osv.
~sjiraff~ Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Søk uansett Det er selvfølgelig alltid en fordel med erfaring, men det kan jo hende de atr inne folk uten erfaring til intervju. Og da er det bare å sjarmere )
Monajenten Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2011 Ja jeg kommer absolutt til å søke. Har jo hatt en del småjobber på mitt eget firma også, og jeg regner med det er positivt. Men det er bare så frustrerende. Jeg forstår jo at de vil ha best mulig kvalifiserte folk men man må jo få erfaringen fra et sted også. Men takk for svar dere, jeg skal uansett søke:-)
~sjiraff~ Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Søk i vei, plutslig får man jobber man ikke hadde regnet med å få. Jeg lurer fortsatt på hva jeg sa som gjorde at jeg fikk min nye jobb..hehe )
Monajenten Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2011 Søren, kunne du ikke ha husket det da? Hva skrev du i søknaden??????????? :-s Grattis forresten:-)
~sjiraff~ Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 hehe.. husker ikke hva jeg skrev. Ble en haste søknad da jeg fant utlysningen dagen før den gikk ut. Tror jeg aldri har vært så ærlig på et jobbintervju noen gang. La villig ut om mine sterke sider og mine svakheter. Ble i grunn ganske overrasket da jeg fikk tilbud om jobben. Men hadde en god tone under intervjuet og det tror jeg er det viktigste )
Monajenten Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 15. januar 2011 Så gøy at du fikk den ihvertfall da:-) Hurra!
~sjiraff~ Skrevet 15. januar 2011 #10 Skrevet 15. januar 2011 Ja det var gøy at jeg fikk den. Begynner om to uker og gleder meg til det. Skriv en bra nok søknad til at du kommer på intervju så er det jammen meg tonen på intervjuet som avgjør det meste. Sier dette på erfaring fra begge sider av bordet.
Bulikuli Skrevet 15. januar 2011 #11 Skrevet 15. januar 2011 Sier som de andre her, søk likevell. Er søknaden god og evnt. det ikker er så mange kvalifiserte søkere har du gode muligheter. Et godt råd jeg alltid følger dersom jeg skal søke jobb(har akkurat fått drømmejobben selv, og begynner der på torsdag ) er å ringe før du søker på jobben. Si at du tenker litt på dette med erfaring, og kanskje kan du spørre om de tar din søknad med i betraktning selv om du ikke har 4 års arbeidserfaring innenfor området? Eller spør om andre ting bare for at de skal legge merke til deg og ditt navn. Da har du større sjanse for å komme på intervju også. Uansett Lykke lykke til Stå på!
meg & to små vampyrer Skrevet 16. januar 2011 #13 Skrevet 16. januar 2011 Søk du, Monajenten. Hvor ofte kommer slike jobber, tenker jeg. Du MÅ jo ta sjansen. Jeg fikk jo fast jobb og var i sjokk. Spesielt siden jeg har 6 mnd erfaring fra området bare. Men de vil satse på å bygge meg opp som kompetanse for deg, så da gjorde det ikke noe at jeg ikke hadde så mye erfaring viser det seg.
Monajenten Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 16. januar 2011 Takk for svar alle sammen. Jeg kommer garantert til å søke, det dukker så sjeldent sånne jobber opp at jeg selvsagt må ta sjansen. Det var en god idé å ringe på forhånd, det skal jeg gjøre! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå