Gå til innhold

Hva bruker dere nedi pulken og hva har dere på ungen?


MღM

Anbefalte innlegg

Skal ut på tur i morra, men har ikke brukt pulk før, så lurer litt på hva jeg skal ta på...

 

Tenkte lammeskinn og ullteppe i bunn, og voksi urban posen vår. Dobbelt lag ull på ungen, reima poser til bena og utedress? blir det alt for mye? Kansje ta ullfleecedressen istede? Det er meldt rundt -6 her i morra. Høres det fornuftig ut og er det noen som har noen smarte tips ang. pulkbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var poden ute i -4 med vindtett lue (og kuldekrem), ullundertøy, Joha sin ulldress, tova ullvotter og kamiksko. Han satt i dunpose (Oderwalder), på lammeskinn med vindtrekket på pulken snørt rundt halsen (høres mer dramtisk ut enn det er ;-). Vindskjermen var selvfølgelig også på plass. De var uten god time og han var god og varm da han kom inn igjen. Jeg insisterte på utedressen, men pappa'n mente det var altfor mye. Det hadde det nok vært også. Har jo det vindtette trekket på pulken som skjermer. Er jo vinden som gjør det så kaldt. Nesten gang tar nok vi også fotposene, men de var ikke med på fjellet.

 

Høres helt greit ut det du har tenkt til å ta på, synes jeg. Hvis de er godt isolert i bunnen, posen er varm og lua er vindtett, så trenger de nok sjelden utedress på seg, med mindre de skal opp av pulken. Her lå utedressen i fotenden på pulken, i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi også tova ullvotter, så det blir på hendene og jeg tenkte også å ta på vindlua i morgen. Da tror jeg at vi tar med utedressen og skoene i fotenden vi også. Håper han vil trives like godt i pulken som han gjør i vogn og på akebrett :)

Hvordan er det forresten med det ryggbrettet. Får man lagt det litt ned om ungen vil sove? skjønte ikke helt hvordan jeg evt. skulle gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fjellpulken du har?

Nederst på ryggbrettet er det en stropp. Når du justerer lengden på stroppen, kan du skyve nederste del av ryggbrettet lenger ned i pulken, slik at vinkelen på ryggen blir slakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et sånn isopor-liggeunderlag i bunnen, så saueskinn og voksi-en. Var det litt kaldt, så brukte vi også å ha et ullpledd rundt ungen øverst, før vi snørte igjen vindtrekket. Lue og votter er det viktigste i tillegg, og så er det ull og ull. Vinterdressen brukte vi ikke hvis ungen ikke skulle ut av posen. Hadde ekstra ull-lag på beina, enten et par ullsokker som var altfor store, eller ull-"tøfler". Ungen stortrivdes! Husk solbriller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ja da tror jeg at jeg skjønte hvordan ryggen skulle justeres :) Solbriller ja - de skal jeg huske på :) Håper gutten vår også kommer til å trives :) blir godt å komme seg på ski - ble så alt for få turer i fjor når det var så kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...