Gå til innhold

Er det huseier som har ansvar for at leiligheten er utstyrt med brannslukkingsutstyr?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I leiligheten vi bor i er de ikke noen form for brannslukkingsutstyr. Det er røykvarsler, men det er også det eneste. Er det huseier som har ansvar for at dette er i orden?

 

Hvordan blir det egentlig med tanke på forsikring OM det skulle begynne å brenne og det ikke er noe form for brannslukkingsutstyr i leiligheten? Får man ikke noe igjen på forsikringen? Går det utover min innboforsikring også?

 

Sikkert litt dumt spørsmål, men blir veldig glad og takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er huseiers ansvar å sørge for at det er brannslukningsapparat der ja. Det med forsikring vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde besøk av en mann fra brannvern ett-eller-annet, og han sa det var vårt ansvar å skaffe og sjekke brannslukkingsutstyret til leieboerne våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseier er ansvarlig. Det skal være brannslukkningsappart på min 6 kg. eller slange. Det er også huseier som skal ha røykvarsler, og sørge for at den er i orden. Men når jeg har leid ulike plasser, har jeg kosta på nytt batteri i røykvarsleren når det har vært nødvendig.

 

Ville ha kjøpt et brannsluknings appart, det koster ikke mange hundrelappene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier du, så er du ansvarlig for å forsikre ditt innbo. Men brannslukker og alarm er huseier ansvarlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...