Gå til innhold

Vurderer å blåse i fastingen dagen før KS, de som tar hastekeisersnitt faster jo ikke!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjør som du vil, men anestesilegen vil antagelig nekte, så da får du dra hjem med uforettet sak.

Når det er hastesectio står det om livet til enten mor eller barn, og da godtar man høyere risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man kan reagere med kvalme og oppkast på bedøvelsen.

Men mest pga narkose. Innholdet i magesekken kan bli gulpet opp og renne ned i luftrøret og lungene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du må i narkose og ikke har fastet, kan du aspirere til lungene ved evt oppkast. Det kan det bli lungebetennelse av. Det er en grunn til at du har fått beskjed om å faste!

Ved hastekeisersnitt haster ting for barn og evt mor - da kan de ikke ta hensyn til om mor har fastet eller ikke. Å redde liv er viktigere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Derfor jeg spør....

 

Jeg skal etter planen ha spinal bedøvelse, hva kan gjøre at jeg må i narkose?

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de ber deg ikke faste for moroskyld. er en god grunn til det. er for helsen din sitt beste. hasteks er veldig risikofylt så det er ikk enoe ideal å leve etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli kvalm av spinalbedøvelse også. Da er det greit å ikke ha for mye i magen;)

Jeg har ett hasteks og et planlagt. Jeg fastet nok mer ved hasteks, da jeg ikke orket en eneste matbit pga riene;)

 

Hva er egentlig problemet med å faste? Man kan jo spise en tidlig kveldsmat for så å ikke spise før ks dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som skjedde med meg... At de merket at narkosen ikke holdt da de var midt i og jeg begynte å hyle av smerte før jeg besvimte... Da ble jeg lagt i narkose! =(

 

Dumme naut som ikke gider å følge legens anbefalinger! Er vel ikke så himla vanskelig å faste fra kl 24 kvelden før.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du skjal faste fra 24.00 på natten til neste dag, klarer du deg ikke uten mat i max 14-15 timer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir dårlig av å ikke spise frokost, fryktelig tørst også.

 

Selvfølgelig skal jeg faste, men vil jo vite hva som kan skje om ikke jeg gjør det eller glemmer meg å drikker på natten kl.04 som jeg nå pleier å gjøre.

 

Står i brevet at jeg må faste fra kl.22!!! IKKE 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også veldig tørst før mitt planlagte ks. Jeg fikk da beskjed om at jeg kunne fukte tunga i vann. Det hjalp litt:)

Selv om du kanskje blir litt småkvalm av å ikke spise frokost, så kan det hende at du blir det uansett. Jeg var så spent før det planlagte ks at jeg skalv, var svimmel og småkvalm. Men jeg kastet ikke opp av den grunn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke faster blir du ikke operert, og det hadde bare vært til pass når man nekter å følge legenes ordre.

 

Hvis du våkner og er tørst klokken fire kan du ta noen slurker med vann.

Du kan ev. suge litt på en isbit for ikke å bli tørr i munnen, eventuelt skylle munnen med vann.

 

Jeg hadde akutt keisersnitt og ble holdt fastende i 9 timer på forhånd fordi jordmor så at fødselen kunne ende med et hastesnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk haste snitt med min gutt var legen sjele glad for at jeg så si ikke hadde spist på det siste døgnet. Han sa at det potesnsiellt sett ble mindre risiko da. Jeg ble dårlig pga blodtrykksfall å begynte å brekke meg å var brennsikker på at jeg kom til å spy, men med ingenting i magen slapp jeg unna med brekninger. Å gla er jeg for det siden man ikke akkurat kan røre seg så mye med spinalbedøvelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan skylle munnen med vann. Og det er sikkert tilstrekkelig å faste fra klokka 24, det har iallefall alle jeg kjenner fått beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som får hasteKS har vel ligget i fødsel i flere timer uten tanke på å få i seg føde, så den holder ikke helt mål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk for svar!

 

Da skyller jeg bare munnen med vann og lar mannen ta seg av barna på morningen så jeg slipper å bli svimmel av å ikke ha spist frokost.

 

Også skal jeg be om at jeg blir satt på intravenøs væske tilførsel med engang vi kommer dit.

 

Du over her som lurer på om jeg er mindre intiligent, teit av deg å komme med noe slikt, man er ikke mindre intiligent om man ikke vet hva som foregår under et keisersnitt.

 

Jeg har født 2 barn tidligere, det gikk hardt for seg, derfor jeg må ha KS nå, og da jeg MÅ ha i meg mat med engang jeg står opp så sier det seg selv hvorfor jeg da lurer på hva som kan skje. Nytter ikke bare å si at man må følge legens råd. Jeg trengte en forklaring inn med t-skje!

 

Nå vet jeg hva som kan skje og følger reglene som legen anbefaller.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...