Gå til innhold

Et svangerskap varer over 9 fullmåner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg lurer på om noen har hørt om den gamle tellemåten til et svangerskap. En skal ikke gå mer enn over 9 fullmåner. Jeg får nemlig ikke min u-lyd til å stemme. Den tilsier også at jeg skal gå over 10 fullmåner............hmmm

Har noen hørt om denne gamle tellemåten vil jeg gjerne høre fra dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om noen gammel måte, men husk at det er mer en 4uker i en mnd.. Ligger en del oversikter over dette på div forum her inne. Også må du huske at barn utvikler seg i forskjellig fart! Så enkelte trenger litt lenger tid, og da kan du har fått en annen termin en den du har regnet ut selv :)

Det er også forskjell på om du tenker at svangerskapet starter ved siste mens, eller ved befruktning :) Men NØYAKTIG 9mnd blir det nok ikke uansett!

Skrevet

Interessant spørsmål.

Har hørt lignende men aldri tenkt over det. Det er fullmåne onsdag 19 og jeg har termin 20. Går jeg over så har jeg også 10 fullmåner bak meg. Terminen min er også 100 % sikker ettersom det er prøverørsbarn og dermed har korrekt dato for befruktning. Forrige sv.skap hadde jeg bare 9 fullmåner bak meg regnet fra befruktningsdagen.

Spennende å se hva som skjer ;)

Skrevet

Jeg har også tenkt mye på dette:) Jeg har nå gått over 9 fullmåner, og om dette stemmer må jeg føde før onsdag! Det håper jeg virkelig også, siden jeg hadde termin 8.januar....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...