Gå til innhold

Er det noen som ikke er etnisk norske her? Barnamatspørsmål.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilket land du kommer fra, hva som er vanlig barnemat i ditt lang (0-12mnd) og hvordan er det med amming i ditt land?

 

Norge har jo veldig fokus på amming og etterhvert grøtmåltidene. Jeg lurer på hvordan det er andre steder i verden! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er etnisk Norsk, men bor i utlandet.

I Frankrike med nummer 1 og i UK med nummer 2

 

Stort fokus på amming i begge land, mye informasjon, ammehjelp og sånne ting. Men ingen som halshugger deg om du velger flaske. Mye informasjon om flaskemating også. Om strilisering og hygiene rundt det.

 

Grøt er ikke så vanlig. Det finnes grøt, men i Frankrike var det helst grønnsaksavkok eller grønnsaksmos tilsatt babyris. Også har de mye mye å kjøpe ferdig i kartong i butikken med all slags smaker også karamell og sjokoladesmak.

 

Samme i UK. De har grøt, men mest grønnsaksmos med babyris. Mye å velge mellom der også. Babysaus, babyost, babybuljong, babyris osv. slik at du kan lage mye hjemme. Men her var det mest rene smaker, blomkål kanskje med ost.

 

De fleste ammer og bruker ammemelk i grønnsaksmosen eller grøten. Ihvertfall de jeg traff på barsel og andre venner

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...