Gå til innhold

Hjelp meg litt! Baby på 7 mnd som har 39,9 i feber. Det begynte torsdag kveld-natt til fredag. Han får en tann da...men er ikke feberen litt vel høy?


Lovemelikeyoudo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Står et innlegg om identisk historie fra i morges... Hvis du ser lenger ned finner du det :-)

 

Men det er IKKE tenner med så høy feber. Ikke snakk om. Jeg sjekket min gutt på 7,5 måned tidligere i uken (feber og dårlig almenntilstand) for å bare finne ut at det ikke var noe galt. Jeg synes det var greit, men det må du nesten føle litt på selv. Vi har vel funnet ut at det er 4 barnesykdom gutten vår har etter at feberen er borte i dag og erstattet med prikker/utslett på mage og rygg... Men diagnosen ble luftveisinfeksjon med begynnende ørebetennelse da vi var til legen på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte du legevakten eller dro du bort dit?

 

Kan ikke forklare det, men har en sterk følelse av at babyen din bør sjekkes. Kan du dra til legevakten og be dem sjekke crp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gi paracet. Hvis ikke feberen da går ned så kontakter du lege. Hvis ikke er det bare å se det ann noen dager. Hvis barnet har feber i tre dager kan det være lurt å kontakte lege for å sjekke om det er noe bakterielt som trenger behandling, men et virus kan også gi langvarig feber. Men det kan være greit å få det sjekket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Jeg tror heller ikke det er tenner, men synes det var litt rart at legevakten ikke mente at det var noe å sjekke. Selvsagt trenger man ikke alltid å komme innom der, men jeg føler at du burde få lov til å komme hvis du ønsker det.

Sannsynligvis er det bare en av disse utallige infeksjonene våre små må igjennom de første årene, men jeg ville nok kanskje spurt om å få kommet innom for å sjekke crp. Hvis den ikke gir noe spesielt høyt utslag, så vet du ihvertfall det. Men det går jo mye forskjellig nå som f.eks ørebetennelse, og det er så vanskelig å vite hva det kan være når barna er så små.

 

Hvis du virkelig er bekymret, så ville jeg ringt til legevakten igjen og insistert på å komme.

God bedring til den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed av min lege at det å få tenner ikke gir feber. Det er visstnok feil. Tennene har en tendens til å bryte igjennom i feberperioder fordi da er immunforsvaret svekket og gommene mykere!

 

Går feberen ned når du gir barnet febernedsettende?

 

I så fall bør du ikke bekymre deg så veldig. Barn får lett høy feber, men den går like fort ned igjen. Hvis det drar ut, og barnet fortsatt har like høy feber etter 3 døgn bør du tenke på å kontakte lege. Og hvis feberen ikke går ned etter at du har gitt febernedsettende, bør du også kontakte lege.

 

Aldri noe gøy når barna er syke da, god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvis det er noen trøst, så har vi det likedan. Junior våknet igår med 39,4 i temp, steg til 39,8 etter paracet :( Jeg ringte legekontoret, men der var det fullt så fikk beskjed om å avvente. Gi paracet etter dosering og rikelig med væske. Etter andre dose paracet noen timer senere gikk temperaturen ned. Han har idag vært oppe i 40,6, men har hatt effet av paracet, og er i sånn noenlunde form. Er flink til å drikke(mm).

 

Pass på så barnet ikke blir uttørret, og ellers følge med på om andre symptomer dukker opp. Her tror jeg også det er tenner på gang, men tror vel ikke som de andre skriver at det skal gi så høy feber. Følg med barnet, men ikke vær redd for å ta kontakt med legevakt hvis tilstanden forverrer seg. Vi får håpe på en bedre dag imorgen :)

 

Masse god bedring til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...