Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 En inntekt, 4 barn. Gravid. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Vi er voksne, å jeg mener abort ikke bør være et tema. Men nå har det seg slik at hverdagen allerede er vanskelig med en inntekt og 4 barn. Skal man bare tro at alt ordner seg? Er det slik man skal tenke når man har et potensielt barn i magen? Jeg vil ikke ta abort, jeg vil ikke ha barn. Abort kan man angre på, barnet angrer man aldri på at man fikk.... Råd?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Alt ordner seg, men løsningen komme rneppe dettende i fanget på dere. Du må rett og slett finne deg en jobb, uansett hva.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 All fornuft sier oss at vi ikke burde fått de 4 barna vi har satt til verden, hvis vi skulle tatt hensyn til økonomien vår.. Og skulle det skje at vi venter nummer 5 i framtiden, så får den bare komme. Det er sant som du sier.. Man angrer ikke på de barna man har fått:) Synes du skal følge hjertet, det er også et søsken til de fire du har fra før. tenk så herlig det er med en stor søskenflokk! Alt ordner seg:)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Nei man kan ikke bare tro at det ordner seg. Skal man sette barn til verden må man også tenke økonomi for det er veldig dyrt med barn. Hvorfor har dere bare en inntekt?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Hva veier tyngst da? Angeren for at man fjernet ungen grunnet lite penger? Eller gleden over den nyfødte, og streve litt ekstra for å klare hverdagen? Hva varer lengst?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #7 Skrevet 15. januar 2011 Jeg fikk også høre at det var veldig dyrt med barn, men nå har det vært bleiekrig og annethvert glass med barnemat gratis, ei god stund. Og jeg kjøper stort sett brukt utstyr, og klær til nedsatt pris. Frisør bruker jeg ikke (det høres døllt ut, men siden jeg har krøller går det an å klippe litt skeivt uten at det synes så godt). Så det behøver ikke være dyrt. Men såklart er det dyrt hvis en familie på sju skal ut og reise med buss eller båt. Og hvis man har høye avdrag på lån hver måned. Har sett noen barneutstyrsbutikker med lekegrind til 2000 kr, babymadrass til 800 kr osv. Skulle jeg handlet alt i den butikken ville jeg fort blitt blakk.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 Den som har inntekt tar ut permisjon, og den som tidligere ikke har hatt inntekt går ut i jobb. Altså om du ikke har inntekt nå, samt egne rettigheter til betalt permisjon, så søker mannen din seg permisjon på eget grunnlag. Og du jobber. Så ammer du barnet, får litt ammefri, og er i realiteten i 80% stilling. Med full lønn. Mannen går hjemme i permisjon med full lønn, eller lønn tilsvarende maks permisjonsutbetaling. Du har også i tillegg til hans eget grunnlag med permisjon, rett til engangsstønad på 35.000,- Da får dere to inntekter, og du får etablert deg på arbeidsmarkedet. Du kan også hive deg raskt uti jobb nå, og forsøke å få nok permisjonstid. Men det er nok mindre stess forbundet med alternativ en.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #9 Skrevet 15. januar 2011 Jeg vil bare si en ting. Jeg skulle ønske jeg kunne snu tilbake tiden et par dager. Da hadde jeg ikke sittet her og vært helt knust, ødelagt og fysisk uvel over hva jeg har gjort. Jeg angrer noe helt enormt. Skulle bare løpt min vei siden hjertet skrek alt det maktet at jeg var i ferd med å gjøre noe som var totalt i stid med det. Så her sitter jeg med et dødt liv i magen som skal aborteres ut i morgen.. Selv om jeg prøver å tenke at det var den beste løsningen så føles det ikke slik nå..kanskje det blir lettere med tiden. Lykke til med valget, det er ikke lett uansett.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #10 Skrevet 15. januar 2011 Men kan du eller om det er mannen din ikke forsøke og få seg en jobb?? Koster jo endel penger og fø på 4 barn. Hvorfor benytter dere ikke prevensjon om dere ikke ville ha flere barn? Du minner meg sterkt om en person jeg kjenner, hun har nettopp fått sparken, men sier til alle andre at hun sluttet frivillig. I tillegg har hun fortalt at hun er gravid med termin i september, synes virkelig synd på mannen hennes. De kjøpte seg hus også i høst til flere millioner og nå er hun altså uten jobb og dagpenger vil hun ikke ha krav på for om 2 måneder. Er det tilfelle at hun er gravid så blir det barn nr 4.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå