Gå til innhold

Pleier en å ha eggløsning i lange sykluser?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat begynt å prøve på nr 3, og jeg har dessverre ganske uregelmessig mens. Går alt fra 30-42 dager mellom. Er det sånn at jeg sannsynligvis ikke har eggløsning når det går mer enn 35 dager mellom? Har lest litt forskjellig..

 

Har syklus på over 35 dager kanskje 4-5 ganger i året, resten mellom 30-35 dager. Legen finner ingen årsak til dette, har normale hormonnivåer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh? Er dette unormalt? Jeg har en syklus på mellom 35 og 40 dager, men jeg har aldri tenkt på å la legen undersøke det. Det er forskjell på sykluser, og jeg har aldri hatt problemer med å bli gravidav den grunn. Og du må nødvendigvis ha eggløsninger dersom du har to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hei! :-)

 

Jeg hadde noen år laange sykluser, alt fra 33 til nesten 40 dager men ble gravid for det!

 

Men man må huske på at når man har lange sykluser så får man ikke eggløsning på dag 14 eller midt i syklusen som mange likevel tror....

 

Eggløsningen kommer ALLTID 12 - 14 dager FØR menstruasjonen UANSETT hvor lang sykluslengden er!

 

Hos meg så rettet dette seg etter at jeg fikk barn nr.3 og har nå helt normale sykluslengder på mellom 28 til 32 dager! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svært varieret syklus fra 30 - 50 dager. Jeg kjenner eggløsningene mine veldig godt, men alltid kun på den ene siden... (Er den andre defekt..?)

 

En venninne av meg som har 30 dagerssyklus fikk beskjed av gyno. å begynne å prøve på dag 12 etter siste mens og ha sex annenhver dag hvis hun ønsket å bli gravid. Jeg fulgte også dette rådet og jeg ble gravid på første forsøk! Jeg trodde jeg kom til å bruke lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...