Gå til innhold

Dere med skolebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naar kunne dette vaert en oppgave paa skolen, altsaa hvilket klassetrinn?

Se bort fra spraaket....

"Choose a jungle animal and find out 10 amazing facts about it. Write them in your homework book remembering to use finger spaces, capital letters and full stops. "

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke skolebarn, men jeg er lærer :)

Vil tro at oppgaven kan passe til 4. eller 5. klasse? Kunne nok fint hatt den i 3. også, forutsett at elevene har fått opplæring i nettsøk eller har gode og informative faktabøker tilgjengelig.

Skrevet

Jeg har en i 1. klasse, en i 3. klasse og er lærer selv. Etter min mening er dette passe for 5. klasse, muligens 6. klasse og 4.klasse også. Jeg er uenig med hun over at det er ok for en i 3.klasse, dette hadde blitt altfor mye å skrive og huske på for min 3.klassing i hvertfall i lekse. 5 fata hadde vært mer passe for ham.

Skrevet

Min fjerdeklassing kunne fint kommet hjem med en sånn oppgave.

Han kunne nok ha fått en sånn oppgave i 3.klasse også, men kanskje i en litt forenklet utgave. Kontaktlæreren deres er også ansvarlig for hele driften av nettsiden til skolen og er over gjennomsnittet opptatt av å lære ungene data. De har søkt på nettet, kommunisert med læreren gjennom It's learning osv helt siden 1.klasse.

De har hatt flere samfunnsfaglekser hvor de skal søke opp svaret på internett, bl.a finne kart osv.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt overrasket om 2 klassingen min hadde kommet med en slik oppgave snart. De skriver lite på engelsk enda, men til neste år hadde denne oppgaven fungert bra tror jeg.

Har en 4klassing i hus, og denne oppgaven hadde vært gjort fort unna.

Skrevet

Hadde ikke blitt overrasket i det hele tatt om andreklassingen hadde kommet hjem med den leksa en dag. De har som jeg synes sinnsykt mange og avanserte lekser

Skrevet

Det vil jeg si er på 2. klasse-nivå.

Skrevet

Passe for en 5. klassing....? Jeg har en i 5. klasse, der skriver de lange stiler med innledning, midtdel og avslutning og mange andre formaliteter som må passes på (nok adjektiver og beskrivende språk, "plot" osv. osv).

5. klassingen her hadde i hvert fall tilsvarende lekser som den det snakkes om i 2. klasse.

Skrevet

Synes heller ikke det hørtes så avansert ut.

Skrevet

Takk for svar alle sammen !

Dette var altsaa det min 5 aaring hadde som lekse denne uka ( sammen med mattelekse,vocabulary og 14 sider lesing). Syns det var i droeyeste laget for han,mild sagt !

Skrevet

Jeg har en i 2. kl asse og en i 4. klasse. Jeg hadde stusset om min 4.klassing kom hjem med denne leksen. Syns den var mer passende for 2.klassingen min. Dersom dette er individuelt tilpassede oppgaver, ville det passe til 2.klassingen min nå, og til 4.klassingen min ville oppgaven vært passende da han var ca 5 år.

Syns oppgaven passer for de som har lært seg å skrive, klarer å skrive setninger, og forstår hvordan man skal finne faktaopplysninger. I alderen 4 til 9-10 år er jo nivået på elevene enormt forskjellig, så en slik oppgave, med noe forskjellig ordlyd kan nok virke passende på hele småtrinnet.

Skrevet

Meget lignende det 3. klassingen min har med seg hjem om dagen. Jeg tenker kanskje at den kunne passet bedre som en skoleoppgave eller for 4. klasse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...