Gå til innhold

Festeblødning :) Kan dere hjelpe oss på Bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere helidge gravide!

Festeblødningstemaet kommer hele tiden opp på bli gravid og jeg lurer veldig på dette selv! Hvem av dere har hatt det og hvordan var den ? Masse blod/ lite blod? rødt/brunt når, hvor lenge osv :)! Blir kjempeglad for svar og kanksje andre også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et par tråper rosa. et par dager før forventet mens

Skrevet

eg hadde en liiiiiiiiiiiiten blødning helt i starten, men trodde dette var et forsvarsel på at mens skulle komme.

d var så lite at d kun var noe lite lyserosa på papiret ved et dobesøk.

men aner ikke om dette var festeblødning. har bare tenkt i ettertid, at d muligens kunne være d

senere rundt uke 10 (eller noe sånt), hadde eg en ny blødning. dette var mer brunlig, og var kun på papiret ved et dobesøk. men pga en ex.u. og en MA (ingen blødninger ved de tilfellene) tidligere på året, ble eg veldig skremt og redd. ringte jordmor, og fikk hun trodde ikke dette var noe farlig, og ba meg heller slappe godt av den dagen. eg holdt senga hele dagen.

hadde ingen smerter, og d ble kun den ene "blødningen" ved d ene dobesøket.

er i dag 25+3 og både ul i uke 8+3 og 17+6 (der eg ble flyttet til 18+2) viste et bankende hjerte og alt var bra, her er i tillegg masse liv inne i magen min, som til tider vises utenpå magen..

Skrevet

litt brun og lyserosa utflod hadde jeg 5-4 dager før forventet mens, da jeg var gravid med nr. 1.

Skrevet

Litt brunt 3 dager før forventet mensen, litt frisk blod 12 timer før forventet mens, så trodde det var mensen men det kom ikkemer og var positiv, lykke til

Skrevet

her var det ingen festeblødning,har ikke at det på mine andre to svangerskap.

Skrevet

Jeg har heller aldri opplevd festeblødning ved noen av mine 3 svangerskap. :)

Skrevet

Har heller ikke opplevd noen festeblødning, hverken i dette svangerskapet eller forrige gang.

Skrevet

Jeg hadde ingen festeblødning hverken første eller denne gangen

Skrevet

To svangerskap her og ingen festeblødning registrert. Tror mengden snakk på Bli Gravid ikke er helt i samsvar med hvor mange som faktisk opplever det, men hva vet jeg :-)

Skrevet

Jeg hadde en blødning med friskt blod på papiret 2 dager før forventet mens. Blødningen varte bare akkurat den doturen og siden har jeg ikke blødd. Det var denne blødningen som fikk meg til å ta den første testen, og den viste positivt en dag før forventet mens. :) :)

Skrevet

Litt brunrosa rundt de dagene jeg forventet mens. Jeg trodde det var starten på mensen, og satte inn en tampong. Den var hvit og knusktørr noen timer senere, og det kom ikke noe mer. Et par dager etter fikk jeg positiv test. Dette er min 5 graviditet. På de to første hadde jeg ingen festeblødning, på de to siste hadde jeg. Lykke, lykke til!

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt festeblødning noen av mine tre svangerskap.

Skrevet

Jeg er inne i fjerde svangerskap. Med de to første merket jeg ikke noen festeblødning, men jeg fulgte vel heller ikke så mye med heller da. Med forrige fikk jeg merkbart økt utflod som var blodblandet, rundt tia for forventet mens. Denne gangen fikk jeg det på samme måten, men bare ti dager etter eggløsning. Dette varte 2-3 dager og var ledsaget av menslignende murringer i magen. Disse murringene hadde jeg over ei uke, altså lenge etter at blødningene hadde gitt seg så jeg var jo sikker på at mensen var rett rundt hjørnet.

Skrevet

Merket ingenting med førstemann, men denne gangen hadde jeg en pitteliten blødning, mest som brun uflod noen dager etter EL.

Skrevet

En evt festeblødning er vist ganske så skjeldent ettersom jeg har forstått, men når man får faget utflod eller litt blod like før eller rundt den tiden man skal ha mens er det ikke festblødning! Det er derimot ganske vanlig å få en liten blødning rundt der man venter mensen, og den kan gjenta seg noen mnd ut i sv.skapet med småblødninger rundt omkring når mensen skulle dukke opp i mnd.

Festeblødning får man (de få som opplever det) når egget graver seg ned i slimhinnen inne i livmoren dermed skal det komme sånn ca 1 uke før forventet mens....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...