Gå til innhold

Hvor mange jogger fremdeles?


syttifem

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 + 6 og jogger fremdeles ca fire ganger i uka. Føles fremdeles helt greit, og tar det rolig. Skulle vel ikke være noe i veien med å fortsette da? Har lyst til å fortsette så lenge jeg kan, men vil jo ikke risikere noe..

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er litt rart, det er at den verste tiden å løpe på er de første ukenenår ting skal feste seg. (Dansk undersøkelse av 10 000 gravide).

Nå som du er i 2. trimester er det en fin tid å trene. Man har masse overskudd og barnet er fremdeles lite.

Kjenner du at du får vondt eller ubehag noen steder bør du bytte treningsform. Men så lenge du føler deg frisk og rask så er det ingen grunn til å stoppe.

Jeg løper 5-6 ganger i uken, er bare 9 uker på vei. Kommer til å løpe så lenge det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løp/jogget frem til uke 30. Det begynte å bli ubehagelig og da byttet jeg til ellipsemaskinen.

 

Babyen min er født og har det kjempebra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jogger enda, er i uke 31.

 

Forrige gang jeg var gravid var det sommer og jeg jogget intervall - i oppoverbakke vel og merke (mer skånsomt) . helt til to uker før terminen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også løpt, også relativt intesnsive 4x4 intervaller med over 90% i puls helt til for 2 uker siden, men da bare oppoverbakke på mølle (er 35 +4). Har ikke fått løpt de siste 2 ukene pga. begynnende betennelse i leggen (har hatt det før, men nå tør jeg ikke smøre på sånn betennelsesdempende eller noe, så masserer og tar det med ro i steden). Snakka med jordmora mi om dette og tung styrketrening, og ho mente det bare var å fortsette så lenge det ikke gjorde vondt, siden jeg er vant til ganske hard trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg jogger fortsatt innimellom, men nå innendørs grunnet mye snø og glatte veier! Er 24 uker på vei. Ellers trener jeg step, aerobic, zumba og styrke.

Det føles helt ok å trene foreløpig, så da er det vel bare sunt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...