Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Ser i innlegget lenger ned at ei har 27000 i "inntekt", og mottar over 2000 i mnd i bostøtte. Litt sjokkert for ser for meg at mesteparten av denne inntekten hun snakker om er skattefri i tillegg. Jeg er selv alene med 1 barn men tok utdannelse før jeg fikk barn. Mottok redusert overgangstønad første året i tillegg til foreldrepenger jeg klarte jobbe opp mens jeg gjorde ferdig skolen. Idag har jeg god utdannelse, men tjener ikke "nok" i forhold til lengde på utdannelse. Netto har jeg ca det samme som HI i det andre innlegget, altså ca 27000.(inkl. bidrag og barnetrygd)Har jeg virkelig krav på bostøtte i tillegg? Om jeg har det er det virkelig noe galt et sted!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Den er behovsprøvd etter inntekt, hvor mange man er i hustanden, formue, hvor man bor og hva husleien ligger på gjennomsnittlig i området. Jeg tjener (ved lønnet arbeid), feks., langt mindre enn HI i den andre tråden, men kvalifiserer ikke til bostøtte. Du kan selv sjekke på Husbanken sin hjemmeside om du kan få bostøtte.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Jeg prøvde men har selfølgelig ikke krav på det. Er jo brutto de tar hensyn også Jeg syns bare det er noe galt når folk med så masse i inntekt får bostøtte. Er jo andre i den samme tråden som ikke mottar, men som har mindre i inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå