Gå til innhold

Hjelp, jeg er gravid.. :) :/ :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg er litt glad, forvirret, fortvilet og redd.

Jeg har to små barn fra før, begge under 5 år. Jeg er nå gravid på nytt, med en ny mann. Jeg og barnefaren til de to andre gikk fra hverandre for halvannet år siden. Den nye kjæresten min vil veldig gjerne ha barnet. Han er utrolig flink med mine og har lenge ønsket seg sin egen.

ER det stor forskjell på 2 og 3 barn? Jeg er redd det vil bli ekstremt slitsomt, da jeg slet fra før med å føle meg sliten 24 timer i døgnet. Jeg brukte ladycomp og under den usikre perioden har vi brukt kondom, men jeg har allikevel blitt gravid.

Hva gjør jeg? Jeg vil egentlig beholde barnet, men jeg vet ikke om jeg tør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er slitsomt. Veldig slitsomt! Jeg har tre i alderen 0-7 år og i perioder er jeg så sliten at jeg har lyst til å legge meg ned å gråte. Evt, reise hjem til morra mi og være liten jente igjen! ;)

Har samme far til mine barn og han jobber mye. Når han har fri, så er han der 110% for meg og barna våre.

Jeg vil ikke anbefale noen å være alene med tre barn, så noe av det første du må være 110% sikker på er; Vil kjæresten din stille opp for deg og barna? Vil han ta ansvar for de større, som om de skulle vært hans egne? For det er de barna som vil kreve mest når babyen kommer. Det er de som trenger en far, eller farsmodell, når du er opptatt med babyen. For babyer krever mye tid. Og når de sover, så vil du aller helst sove selv. Og babyen kan ikke "vente litt". Den vil gråte enda mer dess lenger tid det tar før du får tid til å plukke den opp.

Så for din og barnas del bør du være helt, helt sikker på at nykjæresten vil stille opp som om alle skulle vært hans.

Skrevet

Vel, sistemann hos meg har nå bikket året og aaaaalt er mye enklere nå! Jeg hadde også full panikk da jeg fant ut jeg var gravid, og det tok meg lang tid å glede meg. Da barnet først kom ble det fullt kaos i heimen, men nå går alt så mye bedre!

Det vil gå helt fint! Du kommer sikkert også til å lure på om du valgte riktig av og til, men hvis både du og mannen egentlig vil ha barnet så er det bare å komme seg gjennom "Gudhjelpemeg"-perioden og siden begynne å glede deg.

Lykke til:)

Skrevet

Vi har tre gutter.

Eldste var nesten 4 da minsten kom, så de er tett i alder.

Her var det ikke noe kaos da tredje kom. Er jo så klart mere å gjøre med 3 enn med 2, men så veldig mye mere slitsomt er det ikke.

Vi har ikke enkle og rolige barn heller. Men det er jo innstillingen det står på. Om man tenker at dette blir slitsom, så blir det gjerne det. Masse glede med flere barn.

Vi planlegger nå å få nr. 4 og gleder meg veldig til det!

Skrevet

Nei, det er ikke stor forskjell på 2-3 barn. Og pappaen vil jo være der, uansett om dere holder sammen eller ei. For det høres jo ut som han er en pappa som vil stille opp.

Klart det er slitsomt med barn imellom. Mem det er jo også utrolig givende. Jeg har 5 barn og er alene med dem i laaaange perioder pga mannens jobb. Og det går så fint.

Innstilling har mye å si her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...