Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 totalt hjelpesløs, om ting ikke virker som det skal. en smule inspirert av tråden om man ser ned på de uten høyere utdanning. Jeg blir kvalm av folk som trenger hjelp til den minste lille praktiske ting. ( om man er frisk, vel og merke) Man må gjerne påberope seg både det ene og det andre, og tro man er så mye bedre enn alle andre. men når det kommer til stykket, flatt dekk på blien, vannlekasje, litt snø i oppkjørselen , oppussing osv... Ja da må disse overutdannede menneskene klatre ned av sin høye hest, og be om hjelp av disse menneskene de ser sånn ned på.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Ja, for sånn er det jo med alle akademikere...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Er du full? Makan til sludder, hehehe...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 ja, på samme måte som alle uten høyere tudanning er uambisiøse eller dumme.... HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Enten så er man det ene eller så er man det andre. Da må jeg være utrolig spesiell, enestående og talentfull som er både akademiker og kan sifte dekk, måle snø, rense pipa, kløyve ved, fikse vaskemaskin osv. Hey! Kanskje jeg burde melde meg på Norske Talenter? Ja, jeg tror nesten det så hele Norge kan se så eksepsjonell jeg er!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Jeg er akademiker, og kan både snekre, skifte dekk, ta på kjetting på bilen, og skifte lyspærer Men jeg er sjeleglad for at det fins folk som vil bli rørleggere og elektrikere og alt mulig annet også, det trengs faktisk folk av alle slag.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #7 Skrevet 15. januar 2011 Med ti års studier skifter jeg fremdeles dekk, måker snø, bruker motorsag og banker spiker. I tillegg har jeg en horisont. Det er der det glipper for deg.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 idiotisk innlegg. Like dumt som å gi ulike yrker ulik verdi. Alle arbeidsgrupper trengs, det er derfor de eksisterer. At de lønnes ulikt har med tilbud, etterspørsel (i det private) og betalingskapasitet (i det offentlige). Status sitter i hodene på folk, både lavt og høytutdannede, og det ber fryktelig fryktelig synd. Respekt for alle samfunnsgrupper, uavhengig av arb. tittel sier nå jeg. (og jeg gidder ikke engang fortelle hvilke gruppe jeg tilhører, for det er helt uviktig)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #9 Skrevet 15. januar 2011 Jeg tror jeg blir sittende på min "høye hest", jeg. Er akademiker, kan skifte dekk på bilen, peile og fylle olje, starte med start kabler, fikse vannlekkasje, pusse opp, måke snø og så videre. Jeg er ikke tafatt i hverdagen. Og jeg ser IKKE ned på de uten utdanning. Man trenger folk i alle yrkesgrupper. Vi kan ikke alle være akademikere.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #10 Skrevet 15. januar 2011 Hehe, vi er begge akademikere, men greier fint å løse de praktiske tingene også - no problem! Og greier vi ikke det så har vi mange i familien eller vennekretsen som kan hjelpe, som skylder oss mange tjenester etter advokat eller legehjelp fra vår side.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #11 Skrevet 15. januar 2011 Skjønner ikke hvor du har det fra at akademikerer er mer "hjelpesløse" enn andre som ikke har en praktisk utdanning? En bilmekaniker kan jo også være ganske håpløs når det gjelder oppussing, mens en brøytebilsjåfør ikke har peiling på vannlekkasjer. Og hva med de som jobber innen renhold, butikk, barnehage osv osv - er det nødvendigvis så fryktelig "handy"? Tvert i mot tror jeg akademikere, dvs de med høy utdanning, er ganske godt rustet for å lære seg nye ting. At man er kjempegod i f.eks. kjemi eller historie utelukker ikke at man fikser mange andre ting også.De har rett og slett ganske god hjernekapasitet:) Hilsen cand.philol som både skifter dekk, vet hvor verktøyet er og kan bruke det meste av det, pusser opp, bygger veranda alene, måkker snø osv selv...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #12 Skrevet 15. januar 2011 He he, man må nok være akademiker for å klare å se hvor lite logisk gyldighet det er i HI's resonnement... Med noen års akademisk skolering ville hun nå BÅDE klart praktiske ting og å ha forstått at slutningen hennes ikke holder mål .
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #13 Skrevet 15. januar 2011 Øhm, vel kjæresten min har doktorgrad i kjemi, og fikser så og si alt av elektriske ting det er problemer med, er flink til å snekre, kan reparere ting som går istykker på biler, er en mesterkokk m.m. Finnes mange forskjellige typer akademikere vet du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå