Gå til innhold

"Barn nå tildags"? Hjeeelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært en tur i Sentrum, og satt i den forbindelse på Café. Bak meg satt det noen voksne, samt noen barn som kan ha vær mellom fire og fem. De voksne drakk kaffe og barna lekte i en bås like ved.

Jeg legger merke til leken, og språket sjokkerer meg. Det kom ting som "Jeg skal skyte deg midt i panna og dra ut øynene dine. Skal skjære opp magen din med sag og dra ut invollene dine og legge en dynamitt inni deg. Skal kappe av deg armene og bena, og vri rundt hodet ditt til det detter av og du dør!" Jeg kunne ha fortsatt i lange drag her.

For det første ser det ikke ut til å bry foreldrene nevneverdig, men det sjenerer tydeligvis fler enn meg(heldigvis!). For det andre så det ikke ut som om barna skjønte hvorfor andre så på dem. Det virket ikke som om noen av de involverte så på dette som unormalt.

Så jeg lurer på om dette er normalt? Er det sånn "Barn nå tildags" leker? Er det akseptabelt? Dere med barn i denne alderen, har dee opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var litt drøyt ja. Mine barn kan finne på å si ting som "jeg skal skyte deg - pang!" osv, men langt i fra så makabre ting som det du hørte. Dessuten blander vi oss om de sier slikt og gir beskjed om at det ikke er ok å snakke slik til andre. Selv ikke under lek.

Skrevet

Jeg tror det du hørte ikke er standar. De er et unntak.

Skrevet

Slett ikke uvanlig. Vanligvis vil likevel voksne slå ned på den type snakk.

Skrevet

gutten vår er 3,5år og eneste stygge han sier er dumming

Skrevet

Min gutt har aldri vært så drøy i språkbruken som jeg har hørt i hvert fall, men unormalt er det nok ikke. Det som er unormalt er at foreldrene ikke grep inn. Her griper jeg inn lenge før språkbruken er så drøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...