Gå til innhold

Jeg lurer litt på om alle uhellene egentlig er et "innerst inne ønske" om å bli gravid...Sprukket kondom, minipille etc...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker at 50% av tilfellene er fake ovenfor omgivelsene jeg...noen % av dem igjen har lurt mannen også..

 

En jeg leste om som var blitt gravid på ONS. Hun brukte p-piller OG kondomen sprakk, i tillegg var det 2 år siden sex.

Det skal vel litt til for å ha sånn uflaks ?

 

Og alle parene som er blitt gravid med et uhell........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vårt 4 barn var iallefall uhell. Jeg er så fruktbar at vi tør nesten ikke ha sex under eggløsning. Og under hyrdestunden stoppet vi sikkert 3-4 ganger for å sjekke at kondomen var på plass. Når vi var ferdig og hadde sjekket den for 30 sekund siden var den av og lå inni meg. Fikk helt panikk.

Men mannen min roet meg ned og påsto alt lå inne kondomen og sjansen var minimal.

Resultatet er en stabbende ettåring.

Fy flate vi brukte tid på å godta situasjonen. Men når hun først er her så hadde vi aldri byttet henne vekk for alt i verden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må være mer enn 50%. Det er greit at p-piller for eksempel, ikke er 100% sikre, men de er søren meg ganske trygge. HVIS MAN BRUKER DEM RIKTIG. Det står jo på dem hvor lenge man ikke er beskyttet dersom man skulle glemme en, eller om man skulle kaste opp. Jeg tror at de fleste av disse "uhellene" har vært en kalkulert risiko.

Synes spesielt kommentaren "Jeg er uvanlig fruktbar" er irriterende og patetisk. Vi er fruktbare når vi har eggløsning, verken mer eller mindre.

Helt greit at man har vært litt uforsiktig, men ikke gidd å prøve å overbevise oss andre at prevensjonen ikke virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg 12.25

Jeg også er en av de som er blir lett gravid, fordi jeg har blitt gravid på 1.eller 2.forsøk, men da har jeg finregnet el...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er mer fruktbare enn andre. Ikke alle har egg selv om de har el.

Jeg hadde sex i 12 år uten prevansjon og uten å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ALDRI ha barn, og jeg kan love deg at det var et uhell da jeg ble gravid. Virker som hun kom mot alle odds, og at det var en mening med det, jeg forandret meg i alle fall veldig til det bedre etter jeg ble mor. Vil ikke ha flere barn, men jeg er glad for at hun kom for snart 10 år siden, livet mitt hadde ikke vært på langt nær så bra uten henne som det er, selv om det tok noen måneder ut i graviditeten før jeg greide å glede meg over det som skulle skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk fullt mulig å ha så uflaks. Første gang jeg ble gravid var etter en voldtekt, fikk angrepillen på voldtektsmottaket. Virket ikke som den hjalp akkurat, så endte opp i abort. Ett par år etterpå ble jeg gravid igjen, viste seg at p-pillene ikke hadde noen funksjon for min del, resultatet ble tvillinger som snart er 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid mens jeg gikk på p-piller. Jeg tok dem slavisk til lunsj hver dag, og hadde gjort det i flere år. Jeg hadde også "mensen" de to første mnd - så plutselig var det bare sånn. Hadde noen den gang sagt at jeg ønsket å bli gravid eller hadde lagt opp til det, hadde jeg sannsynligvis bitt hodet av dem. "Heldigvis" hadde jeg en SA, da slapp jeg på en måte å gjøre det valget selv, for det var overhodet ikke planlagt.

 

 

Synes ikke andre har noe med å spekulere i "hvordan" man ble gravid - det har egentlig ikke vi rundt noe med. Skummelt å spekulere slik, plutselig rammer det en selv, det har jeg erfart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg synes ikke det er galt å "spekulere" i det.

Tipper jo 50%, så har du de resterende, som deg, som er blitt gravid med et uhell..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er ekkelt at folk spekulerer i det. jeg ble gravid 2 ganger på prevensjon og ble deprimert begge gangene. jeg karte ikke abort. er 16 uker på vei nå, vurderer å adoptere det bort. ikke har jeg turt å si til noen andre enn legen at jeg er gravid heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvorfor tør jeg ikke si noe. fordi: 1. jeg tok ikke abort (syns det er for stort abortpress dessverre) og 2. pga folk som dere som spekulerer i denne dritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så ble jeg gravid på diane ppiller pluss at jeg har pcos! :-)

dvs at jeg er ikke spesielt fruktbar og jeg tok ppillene vær dag til samme tid. Men, ble visst gravid ved et "uhell"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som blir provoserte av slike påstander som HI kommer med her får bare tenke på at de ikke har noe beviser for at det de hevder er tilfelle.

 

Bare at det hevdes at fruktbarheten er lik for alle vitner om total uvitenhet og legger grobunn for latterlige påstander uten rot i virkeligheten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sitat:

"En jeg leste om som var blitt gravid på ONS. Hun brukte p-piller OG kondomen sprakk, i tillegg var det 2 år siden sex.

Det skal vel litt til for å ha sånn uflaks ? "

 

Det skal bare EN gang med sex til for å bli gravid, så hun kunne likegodt bli gravid denne gangen som alle andre ganger. Og at kondomet sprakk = den virker ikke som prevensjon. Og ppiller er ikke 100% sikker. så vær forsiktig med dømming. Folk blir deprimert, presset til abort og kan få store problemer av slike spekulanter som dette. Det er værre å spekuleri i om noen lurte til seg et barn enn å spekulere i om noen har baksnakket noen fks osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok en god del av disse uhellene egentlig er et "uhell", men det er jo de som er ekstra uheldige også da.. Kjenner ei som ble gravid med spiral, da kan du snakke om uhell. Men tror mange som blir gravide på p-piller slurver litt, glemmer å ta pillen av og til osv. Sier ikke at alle gjør det, men mange vil jeg tro.

 

Ellers er det vel endel som praktiserer litt usikre metoder som å hoppe av i svingen eller bruke sikre perioder. Det kan jo gå bra, ihvertfall en stund. Leste om et par som hadde hoppet av i svingen i 6 år, aldri blitt gravide før hun plutselig ble gravid av det en dag.. så en skal aldri si aldri:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det er litt frekt å spekulere i sånne ting.

 

Har blitt gravid på både p-piller og med spiral. Den ganga jeg ble gravid med p-piller mistet jeg, og fikk satt inn en spiral for å sikre meg best mulig mot å bli uplanlagt gravid, men funket ikke riktig så bra det heller.

 

Noen er rett og slett mer fruktbare enn andre, om du synes det er vanskelig å godta, så er det ditt problem. at jeg er veldig fruktbar er ikke noe jeg sier for gøy, for med spiral og en kronisk sykdom i tillegg som var dårlig kontrollert skulle det egentlig vært umulig for meg å bli gravid.

 

Men det var gynekologen so, sa at noen kvinner er veldig fruktabre, og at meg og mannen burde gjøre oss ferdig med det antallet unger vi vil ha, og så sterilisere oss, for det var eneste måten å sikre oss 100% på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i at det er frekt å spekuler i dette. det er kanskje ingen big deal for dere som aldri har opplevd dette, men å bli mistenkt av andre å lure seg til en unge er bare helt fryktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenenr tre stk som har blitt gravide på spiral. Den ene fikk tvillinger. Kjenner også 3 stk som har blitt uplanlagte gravide etter den ene av dem har sterilisert seg.

Selv har jeg blitt gravid på p-piller to ganger. En gang på trionetta og en gang på minipille. Og nei, jeg slurvet ikke. Tok de til punkt og prikke hver dag, hadde angst for å bli gravid og omtrent jublet hver gang mensen kom.

Det er ikke gøy å bli uplanlagt gravid, det er helt helt forferdelig :(

 

De 3 barna som vi har planlagt har alle kommet på første forsøk.

Så jo, noen er ekstra fruktbare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som ble gravid med uhell, eller uhell og uhell - jeg hadde glemt å ta p-pillen, hadde sex, tok angre pille på helse stasjonen dagen etter og ville absolutt ikke bli gravid så kjøpte en på apoteket dagen der igjen. Gir nok ikke bedre effekt med to angrepiller, men jeg ville absolutt ikke bli gravid! Ikke var jeg sammen med han jeg hadde sex med heller..etter nesten to mndr. fant jeg ut at jeg var gravid!

Selvfølgelig glemte JEG å ta pillen - men likevel så var det et uhell, fpr det var vertfall ikke planlaggt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig. At de juger om det egentlig ikke var uhell og at de slurvet med prevensjon eller juget at de overhode bruker prev? Hva legger du i ordet uhell??

Er nok enig i at det sikkert er folk som slurver og juger om at de har vært nøye..Og sikkert noen av de som ikke bruker i det hele tatt men later som de gjør det 8eller gir utrykk for at de har gjort det i ettertid) Og kvinner som lurer mannfolka sine er det plenty av..Bla min x svigerinnne.

 

Jeg selv kan med ren samvittighet si at jeg ble gravid på cerazette. Utrolig kjip greie når man absolutt ikke vil bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16:30 her igjen.

 

Synes forresten det er utrolig at med engang man er gravid blir man fritt vilt. Finnes ingen grenser for hva man må finne seg i å bli spurt om når man er gravid. Det første folk spør om når man sier man er gravid er jo om det var planlagt? Og ellers kommentarer om vekt, tulling om humør, og historier om jævlige fødsler. er det mulig sier jeg bare.

 

Og forøvrig sier jeg ikke at lillegullet på vei var et uhell. Han var kanskje ikke planlagt, men uansett hvor godt man beskytter seg, så kan man fortsatt bli gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på pillen, det var ikke fordi jeg slurvet, men det var mest sannsynlig fordi jeg hadde spysyken en dag den måneden og ikke tenkte over etterpå at det kunne svekke effekten av pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er noen kvinner mer fruktbare enn andre, å si noe annet er jo bare dumt. Hvorfor tror du ellers noen kvinner blir gravide på første forsøk hver eneste gang (har skjedd meg fire ganger!), mens andre sliter i årevis, og andre igjen trenger kunstig befruktning?

Noen kvinner har for eksempel mer åpne eggledere enn andre, noe som er veldig viktig for at egget skal komme frem til livmoren. Livmorens evne til å la egget feste seg varierer... dette er bare noen faktorer som spiller inn på fruktbarheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hvorfor gidder du å bruke tid og energi på å spekulere i prosentandelen som juger om hvorvidt de ble gravide ved et uhell eller ikke? Hva har det å si for deg?

Helt utrolig hva folk gidder å legge seg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 8 måneder på å bli gravid med mitt første barn. Da brukte jeg eggløsningstester, allikevel tok det såpass lang tid. Da barnet mitt var 6 måneder sluttet jeg å amme og jeg begynte ikke på prevensjon, men praktiserte "sikre perioder". Jeg tenkte at jeg ikke var så fruktbar og at sikre perioder da ville fungere bra. Det gjorde det ikke.. Det var ikke ønskelig, ikke planlagt og jeg sier derfor at det var et uhell. Jeg ble gravid 5 dager før mens, men mensen kom ikke. Resultatet er en herlig gutt på 2 år. Hell i uhell:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...