Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Jeg har fått ny samboer og pappan til barnet nekter å se barnet. Så nå mener han at han ikke skal betale bidrag fordi: 1. Jeg har fått en samboer som heller kan betale for barnet 2. Han ser ikke barnet (dette har han valgt helt selv) og derfør behøver han ikke betale Kan dette stemme? Synes ikke det er rett at samboer skal dekke for en far som ikke vil. Eller at fordi han selv nekter å se barnet, så slipper han å betale????
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Nei, det stemmer ikke. Om han er far til barnet så skal han betale. Gå gjennom NAV og få hjelp den veien.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Takk, da gjør jeg det. Orker ikke mere krangling der iu gården
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Jo mindre han vil se barnet sitt jo mer betaler han...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Far skal betale om han ikke har samvær, eller om han har mindre samvær enn mor. Ta innkreving av bidrag gjennom nav så slipper du å lure på om han kommer til å betale eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #7 Skrevet 15. januar 2011 nei det stemmer ikke, så lenge han er faren så må han betale om han ser ungen eller ikke. men hvis han fortsetter å nekte får du snakke med nav, for da krever de inn pengene for deg og betaler deg bidragsforskudd hver mnd..! far til min eldste har ikke sett han siden han var 11 mnd og nå er han 5 år, men han må uansett betale barnebidrag selv om jeg er gift med en annen mann..!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 Han er den med ansvar for underhold av sitt barn, ikke din samboer. At han ikke ser barnet, har ikke noe å si. Det betyr bare at han ikke får fradrag i bidraget for samvær. Så han skal betale bidrag, uansett din sivilstatus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå