Gå til innhold

Har størrelsene blitt større?


Alva♂️♂️♂️♀️

Anbefalte innlegg

I min ungdom (bokstavelig talt) var jeg like høy som nå. Altså ca 172-173 cm, og da veide jeg normalt rundt 60-63 kg. På den tiden brukte jeg str 38 i klær stort sett, eller M, evt 29. Jeg hadde stram og flat mage og veldig fin figur ser jeg nå i ettertid *drømme tilbake* ;-) Vel, nå er jeg 30 år, magen er riktignok ikke den verste for å ha født 4 barn, men litt ekstra hud og fett er det jo der. Jeg gikk ned en del i vekt i sommer/høst, og veier nå ca 65-66 kg, ligget og vipper litt der. Føler meg egentlig ikke sånn superslank akkurat, og skulle gjerne strammet opp litt og bli kvitt en liten kilo eller fire til. Men, så har jeg vært ute og shoppet en del klær i romjulen og nå i starten av januar, noe jeg virkelig trengte, og det ble en overraskende tur. Nå må jeg ha str 36, S eller 28, og da er jeg jo tyngre og har mer former enn når jeg var ung. Synes det er veldig rart, men kom til å tenke på at kanskje det bare er størrelsene som har endret seg? Kan legge til at jeg vet at man veier mer når man har mye muskler, men jeg var ganske så veltrent i 17 års alderen, så har vel mindre muskler nå enn da selv om jeg er ok trent nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er motsatt!

Jeg må ofte opp i large (er 165 høy og slank) når jeg skal ha jakke f.eks.

Jeg synes synd på de som er større enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat yttertøy må jeg opp i M i, evt L, men det er nok fordi jeg har ganske brede skuldre for å være dame, og trekker litt ekstra over der. Nå tenkte jeg mer på bukser og vanlige topper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror nok ikke størrelsene er blitt større. Problemet er vell mer at størrelsene varierer ofte fra butikk til butikk, fra merke til merke. Har jobbet i endel klesbutikker, mange kommenterer ofte at de må opp eller ned i størrelse. Muligens handler du nok ikke samme klærne idag, som når du var ungdom? De fleste skifter jo stilen etterhvert som en blir eldre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kjære Alva , de er blitt mindre, håper jeg da...;)

Blir litt misunnelig på deg som har vært flink å gå ned så mye. Snart så er det min tur :-))) Må bare bli ferdig med denne siste graviditeten først,

så skal jeg pokker ned til 70 kg =matchvekt - er like høy som deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har blitt litt større etter de begynte å regne small som 36-38 fremfor 34-36 som det var før f.eks.

 

Men 36 er jo 36 enda...

 

Du må være ganske tynn da Alva, så høy og samme str som meg som er 161 og regnes som tynn. He he. Jeg veier nok ca ti kilo mindre, men bruker jo samme størrelser som deg. så pussig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... Mja, jeg er nå litt glad i jeans jeg da ;-) Men bruker et annet snitt nå enn før, så kanskje det? Ellers er det faktisk mye samme butikker, men gjerne andre type klesplagg. Liker fortsatt Vero Moda, Lene V ol butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er så rart, jeg synes ikke at jeg ser så veldig tynn ut egentlig. Kanskje jeg bare er "slanke-blind"? Har hørt at det kan skje når man går en del ned i vekt. At jeg ser meg selv som omtrent sånn som før selv jeg har blitt mye slankere. Synes selv det er veldig, veldig rart å passe inn i str 36, det har jeg egentlig aldri gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert slankeblind ja. Du kan umulig være stor når du er 172-173 (med muskler regner jeg med siden du trener) og bruker de størrelsene:)

 

Altså jeg er så tynn at om jeg går ned 3 kilo så ser jeg mager ut. Gikk ufrivillig ned en del kilo etter førstemann og det var ikke bra. Og jeg er da mer enn 10 cm lavere enn deg. Men en del muskler da, spesielt i lår og legger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte buksene var romsligare i ungdomstida, og brukte ca 29-30 da. Nå med ca samme vekt bruker jeg 26-27, for nå liker jeg dem skinny :)

Det er ikke det som har skjedd med deg også da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det varierer veldig fra butikk til butikk. På hennes & mauritz er det helt håpløst for meg å kjøpe bukser og undertøy. Må opp i de største strl og da blir de jo aaaltfor lange på bena. Buksene altså :-)

 

Vero moda er jeg en strl 29 i bukser og de er enda litt store når jeg går med de en dag.

Jc strl 30 sitter som et skudd :-) Så jeg har opplevd at strl varierer veldig. Jeg er en kvinne som bærer det meste av overvekten på mage og rygg ( usunt :-( ) Bena er alltid slanke.

 

som regel passer 40 på hennes & mauritz mens på veromoda kan jeg faktisk gå ned til en strl 36-38 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt hvor ulike erfaringer vi har! ;-) Jeg har timeglassfigur, så er litt kraftigere om hoftene og lårene, men smalere om midjen og stor oventil. For meg er det ofte nettopp H&M jeg må ned i størrelse i, eller at de sitter litt løst selv i str 36, mens de sitter som skudd fra Vero Moda. Eneste jeg må opp i str i er BikBok, der må jeg har str 38/M.

 

Meg og vampyrene: Neida, jeg er ikke stor, det ser jeg selv, men jeg synes ikke at jeg ser så veldig tynn ut heller. Mest normal og en tanke kvapsete. Men det holder jeg på å rette litt på nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje jeg er større enn jeg tror selv? :P neida. Er jo ikke det. Men man har ulik kroppsbyging og kroppsform og det slår helt klart ut på sånne ting.

 

Må si jeg ble nysgjerrig på hvor slank du har blitt. Er du på FB eller? he he:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...