Gå til innhold

kan de ikka ta opp etter seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sammen med en mann som har 2 barn på 7 og 8 år .

De er kjempesnille barn, MEN de kan ikke rydde!

Rommene ser bombet ut, når de kler av seg så trør de klærne av seg og der kan de ligge i flere dager til jeg tar dem...samme gjør dem når de kommer inn og kler av seg utedresser etc. er ikke mulig å komme seg inn døra:P

Rydder ikke av bordet etter seg heller, sjokoladebokser står åpne med kniver oppi osv....

Jeg har prøvd å sagt pent til dem at de må være snille og ta opp etter seg, men det nytter bare der og da...hva skal jeg gjøre?

Faren deres var også slik, men blitt bedre nå:P

Vi har en liten baby også nå så jeg har ikke tid å rydde etter alle i huset i tillegg til alt det andre jeg må gjøre....hum...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så store barn burde jo kunne ta opp etter seg, mener jeg....

Skrevet

Du får la skittenklærene ligge der barna har lagt de fra seg.

La vær å vaske de, før de har lagt de i skittentøykorgen.

Kanskje de reagerer den dagen det er tomt for rene klær i skapet.

Rommet hadde jeg ikke brydd meg om, hvis de vil bo i et "bombet" soverom, så får de heller gjøre det

Skrevet

ja, jeg får prøve det...:S men ganske irriterende når det ligger en haug med uteklær rett fremfor inngangsdøra slik at ingen kommer seg inn, må nesten ta det bort....

Skrevet

Vel, da må du begynne med oppragelse på de, siden de tydeligvis ikke har lært dette før.

10 kr ut av sparebøssa hver gang du må plukke opp tøy fra ganga..Klær som ikke ligger i skittenkurven blir ikke vasket osv....

Skrevet

Min på 9 år er sånn. Født distre og glemsk... Men jeg gjør det ikke for ham. Han må få skittentøyet sitt oppi dunken for at det skal bli vaska. Har blitt ganske flink til å henge opp ytterklær når han kommer fra skolen nå, men etter hvert måltid må jeg komme med en liten "husk å ta av bordet" Jeg innbiller meg at det bare er slik de er!

Skrevet

syns det blir litt _slemt_ å ta sparepenger fra dem, men takk for tips altså:)

Jeg får bare "prente det inn i hue deres" hehe ;)

Skrevet

Lag en plan med oppgaver de skal gjøre, belønningen kan jo være så enkelt som at de får penger til snop på lørdagen. Å visst de da ikke gjør det de skal, får de ikke noe heller.

Skrevet

Mitt råd til deg er å la faren enten oppdra dem, eller plukke opp etter dem.

Dette med hvor flinke barn er å rydde etter seg går på oppdragelse. Er de oppdratt til å rydde opp etter seg, faller det naturlig. Er de oppdradd til å bidra til fellesskapet med å gjøre ting utover å rydde opp etter seg også, så kommer det til slutt naturlig.

For noen forledre er det viktig at barna har fellesskapsfølelse og team følelse, der alle yter. For noen foreldre er det viktig å minkisere egen arbeidsbyrde og ha barna til å hjelpe til. For noen foreldre er ikke disse tingene så viktige og de tar denne jobben. Jeg skal ikke si at det ene eller det andre er det riktige, det får være opp til hver familie for seg selv.

Men i den familien du er kommet inn, er det tydeligvis ikke særlig høyt på prioriteringslista å oppdra unger til verken å ta sitt eget, eller hjelpe til. MEN nå er jo du ikke i denne familien også, og dine ønsker som en voksen person må mannen din respektere og også etterleve. Dere må her komme til en enighet som dere to voksne kan komme frem til, og han må da holde sin del av avtalen, og holde styr på barna sine.

Det har ingenting for seg at du maser på ungene om dette, det forsurer bare tilværelsen for dere alle. Han tenker du hakker på ungene hans, ungene får fritt frem for å boikotte deg. Du føler deg lite verdsatt og måler dette oppp mot ting du gjør for dem alle. Faren må ta dette, og gidder han ikke det, blir det et samlivsproblem mellom dere to.

Slike ting forplanter seg så lett i nyfamilien.

Hilsen stemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...