Gå til innhold

Hoster og hoster...what to do? Eller, hva ville DU gjort?


Cupcake!

Anbefalte innlegg

Hun var syk tidligere i uken, feber og oppkast. Det varte bare ett døgn ca, der hun var syk og slapp og sov mye. Etter det har hun blitt frisk igjen men manglet matlyst annet enn pupp da.

I går kom hosten. Hun har hatt hoste fra desember og helt til denne uken før det gikk over. Men det var en hoste som plaget henne i perioder. Den hosten som kom i går har plaget henne siden. Dvs at hun hoster konstant. Så det har ikke blitt mye nattesøvn på oss to.

De tre gangene hun har fått pupp i går kveld og i natt, har hun i etterkant hostet til hun har kastet det opp.

 

Nå på morningen har hun heldigvis fått sovet litt ut og det er bra. Men hosten er her fremdeles.

I natt har vi prøvd det som går an, lagt bøker under senga, la henne sove med pute, la henne sove liggende på meg mens jeg nesten sitter. Ingenting hjelper.

 

Hva ville du gjort?

Hun er ti måneder.

Har lagt denne på anonymforumet også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi nesespray slik at det ikke renner snørr ned i halsen hennes. Man kan bruke otrivin på så små etter godkjenning av lege.

Og gi hostesaftSjekk på apotek hvilken de anbefaler,men tror bisovol skal være god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Har tenkt litt på hostesaft ja...kanskje jeg må løpe innom apoteket før det stenger. Nesespray har jeg ikke vurdert men har skjønt at snørret har en viss effekt på hosten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jentene har hostet som verst, har vi smurt på mentholatum under føttene. Høres rart ut, men det fungerer utrolig nok!

Verdt et forsøk - og det kan jo ikke skade i alle fall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-). ta mange våte/fuktige håndklær og heng rundt i soverommet hennes og rundt sengen,(regner med hun har sprinkelseng) :-). Smørr mentulatum på noen av håndklærne,dette hjelp da det var som verst her. Er noe med luftfuktighet osv. og hev hodeenden i sengen,men det hadde du vel gjort. Masse god bedring. Grusomt med denne hoste,men hostesaft bør også prøves da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er dyp hoste som fører til brekninger og innimellom oppkast hadde jeg tatt henne med til legen for å sjekke at det ikke er noen infeksjon som forårsaker det.

 

Hangler en kan vanlig hoste lettere utvikle seg til bronkitt og lungebetennelse. Det skjedde meg for noen mnd siden og har skjedd en gang tidligere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...