Gå til innhold

15 ungen på bursdag... Hvor mange pølser pr barn, og hvor mye kake???


våken_om_natta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Holder i massevis med 1!

 

Hvor mange pølser pr barn, spørs på alder. Men 2-3 pr stk om barna er små, så har du iallefall nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret for en uke siden, hadde 10 barn og 4 pakker pølser. Mammane hjalp til å spise opp (ikke alle som var der da) det som ble igjen. Det er 8 pølser i en pakke. Kanskje jeg hadde tatt 6 pakker hadde jeg vært deg... Men en kake holder ja :) Kanskje litt stas med muffins ved siden av...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å beregne 2 pølser pr barn.... Og så slenger jeg oppi ett par stykker til for å være på den sikre siden :)

 

Når det gjelder kake, så holder det mer enn nok med 1 langpanne.

 

Du kommer til å sitte igjen med både kake og muffins- det er min erfaring ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt *telle på fingrene* 8 barnebursdager nå, sitter jeg igjen med følgende erfaring som har vært likt hver eneste bidige gang:

 

De er gjerne sulten når de kommer, og spiser i snitt 1,5 hot-dog hver. Dvs noen spiser bare en, noen begynner på nr 2, og noen få spiser opp 2, og en begynner kanskje på nr 3. Jeg ville beregnet 2 pr barn, og så rene med å ha litt til overs.

 

Så har jeg hatt langpannekake og muffins. Muffisene går det av. De tar en, spiser av glasuren på toppen, og tar en ny. Kaken er det kanskje bare noen få av barna som vil ha, og da spiser de maks halve kakestykket. Med andre ord, langepannekaken er totalt bortkastet å lage til utover at den er fin å ha kakelysene på. Dersom du planlegger gele også, ville jeg droppet hele kaken. Ta heller lys på noen muffins ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 sjokoladekake holder i massevis!

 

Tror ikke du trenger å beregne mer enn to pølser på hver hvis det er småbarn. To til hver + noen ekstra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...