Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Jeg er i uke 29, og har fått ganske mye vann i kroppen i det siste. Hva er effektivt for å få det ut? Har hørt at grønn te skal være bra, men det er jo så fælt :s Kan man i så fall ha sukker i, eller nedsetter det effekten?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Hei Vet ikke om dette er noe bedre: Brenneslete fra helsekost. Ikke de te-pakkene, men brenneslete i løsvekt. Brygg et par kopper om dagen. Smaker litt mildt gressaktig og er veldig effektivt for å få ut vann av kroppen. Jeg brukte det selv i mitt svangerskap og fikk kun litt ekstra vann siste uka (måtte ta av gifteringen). Bruker det også i forbindelse med menstrasjon (får ca 2 kg m vann da) Ville prøvd uten sukker, men du kan godt ha litt sitron/lime eller ingefær i teen.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Du må nok bare vente til ungen er født... Jeg hadde ødem grad 3 på slutten. Gikk ned 15 kg på sykehuset og nå 4 uker etter fødsel, er alt borte!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Pass på å unngå salt og drikk mye vann.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Drikke masse! Spesielt vann! Høres jo litt bakvendt ut når man allerede har mye vann i kroppen, men neida! Det hjelper! Jeg har ikke hatt vann i kroppen i dette svangerskapet - er 4 dager på overtid nå. Sist hadde jeg masse! Jeg og legen er sikker på at dette kommer av at jeg får i meg ca 5 ltr med væske hver dag. Jeg drikker også te i fra helsekosten.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Du får det nok ikke ut før babyen kommer ut nei... Men unngå salt og andre ting som binder væske, holdt beina høyt når du sitter i ro og som nevnt her: drikk mye vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå