Gå til innhold

bilen på tomgang


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lar dere bilen stå på tomgang mens dere leverer i bhg? Ser at noen leverer ungene med bilen på tomgang, OG en baby inni...

Skal sies at dette er på landet, så ikke direkte utsatt for skumle menn, men generellt synes jeg man kan slå av bilen mens man er inne med ungene iallfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tvillinger og dette hørtes fristende ut :)

Men nei da, tar med meg tvillingene når jeg leverer ungen. Tar jo gjerne noen minutter med avkledning, snakke litt med personalet og få ungen på plass ved matbordet, si skikkelig hadet osv :)

 

Står også lapp i barnehage om å ikke la bilen stå på tomgang,

 

Tenker også at de store gutta av og til kommer seg ut av bhg, dette SKAL jo ikke skjer. Men inni hodet ser jeg glatt for meg at det kan skje og at de kan gå inn i bilen og få den til å trille etc....

Går jo en del barneskole elever forbi også.

 

Så nei, jeg slår av bilen og låser den. Og tar med meg ungene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen på tomgang og låser den. I -26 er jeg ikke så lysten på å stenge av, men dere andre må gjerne gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eller uten baby ombord?

Tvillingmammaen.

For her går alarmen om jeg låser den og noen er inni. Tar ikke ut babyer om det er så kaldt i det hele tatt vi da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg med tvillingene lar jeg bilen stå på tomgang.

Bhg ligger i blindvei.

 

Hilsen en annen tvillingmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar faktisk treåringen sitte i bilen med bilen på tomgang når vi henter eldstemann, hun vil ikke være med inn, vil ikke gå, vil ikke ditt og datt.. Så da er det synes jeg det er greit at hun sitter der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, så tenker jeg på gevinsten ved å slenge to varme barn i en iskald bil som sakte, men sikker varmes opp så blir dem varme igjen, før de går ut og blir kalde , så inn og bli varme. Samt det faktum at lørja er helt umulig å kjøre når den er kald..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss skal man ikke la bilen stå på tomgang. Eksosen trekker inn i luftanlegget. Så ja, jeg skrur alltid av bilen når jeg leverer. Blir irritert over de som ikke gidder å gjøre dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her:)

 

Hilsen enda en tvillingmamma! (Som mener har mere enn nok som det er om jeg ikke skulle begynne å dra med meg de inn i tillegg, puh)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler på tomgang er no skikkelig dritt... Kjenner jeg blir skikkelig irritert hver gang jeg går forbi med ungen min i vogna og vi må puste inn all eksosen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her... og jeg skjønner virkelig ikke problemet med at bilen blir kald på 5 minutter! Og å la babyer være alene i bilen synes jeg høres rart ut. Men skjønner nå at det er vanlig.

Men personlig mener jeg det er en uting altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lar aldri bilen min stå på tomgang, annet enn en gang i vinter da det var stålis på alle vinduene, og jeg rett og slett ikke greide å skrape det av uten å la bilen stå på tomgang i 15 minutter.. Hadde dårlig samvittighet, for det er en gammel 6,5 liters diesel som i alle fall ikke har noe partikkelfilter eller annen rensing av eksosen..

 

Er så glad for at mange bilprodusenter nå lager biler som ikke kan stå på tomgang, de slår seg automatisk av når man stopper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke ut babyer om det er så kaldt i det hele tatt? - hva i all verden gjør man dersom man bor på en plass hvor det over lange perioder på vinteren er mellom -20-30° da? Sitter hjemme og venter på mildvær???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10:52, de bilene du snakker om, som slår seg av automatisk, gjør det bare dersom du vil det, det velger du helt selv. Hilsen eier av 2010-modell Golf sm står på tomgang daglig ved bhg, selv om den "slår seg av automatisk"! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...