1stor1liten =) Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 gutten min har nå hatt feber siden kveld/natt til fredag. det startet med 38,8 men har blitt høyere. i dag tidlig målte jeg 39,9. Han koker jo av varme stakkar,er grinete men han har jo mye feber da. Sover dårlig,våkner mye. har gitt stikkpille men effekten varer ikke så lenge. han har en tann som er på vei opp men får de så mye feber av det? lurer på om det er noe annet ?
Gjest Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Første tanken min var tannfrembrudd. Mine får også feber av det og er slik som din .. Ikke noe særlig nei. Pass på å kle av, la han gjerne ligge i bleien. Slike småttiser regulerer varmen dårlig selv. Håper det går over fort.
2010 Mammaen Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Var i samme situasjon tidligere i uken og det var ikke tann! Det var en luftveisinfeksjon. Den var forårsaket av virus, så ikke så mye å gjøre med. Du kan gi litt flytende ibux mellom paracet dersom varigheten er for kort. Ibux skal gis fra 10 kilo (5 ml) men vi fikk beskjed av legen at vi kunne gi 4 ml (vår gutt er litt under 9 kilo ca). Ville sett det an og tatt han med til lege hvis det ikke blir bedre eller han responderer på febernedsettende. Greit å få sjekket ut at det ikke er noe mer alvorlig. Dersom det f.eks er ørebetennelse trengs det vanligvis medisin. Lykke til :-) Vår gutt er nå feberfri, men våknet i dag med røde prikker over hele overkroppen, så nå har jeg nye bekymringer :-S
2010 Mammaen Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Ps, fikk beskjed av barnelegen at dette har ikke noe med tenner å gjøre i det hele tatt når feberen er så høy.
1stor1liten =) Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2011 takk for svar! vurderer å ringe legevakten for råd, har en gutt på 3 også som har røde prikker som i vannkopper men det har ikke blitt noe blærer enda det er 24 timer siden prikkene kom. kan det være vannkopper fordiom?
FruTB Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 2010mammaen og mailykkeliten: Om gutten din har hatt feber i noen dager, og så får røde prikker er det høyst sannsynlig den 4. barnesykdom. Og til HI; Gi febernedsettende, godt med drikke og mye hvile. Dersom formen forverrer seg, eller feberen er vedvarende på 3. døgnet ville jeg kontaktet lege. Men feber i en dag eller to er veldig vanlig - mest sannsynlig er det vel et virus.
2010 Mammaen Skrevet 15. januar 2011 #7 Skrevet 15. januar 2011 Hei madammen! Takk for svar :-) Jeg satte i gang min gode venn google etter jeg skrev innlegget og opp kom den 4 barnesykdommen. Det MÅ jo være det. Er helt likt med det som beskrives. Godt å vite at det ikke er noe skummelt. Er dette også en sykdom som de bare kan ha 1 gang som det andre barnesykdommene? kanskje det kan være det hos deg også HI? Spesielt hvis du har en i hus som har fått prikker/utslett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå