Gå til innhold

Fattigtips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar imot alle fattigtips med takk!

Blir noen mnd'er med veldig dårlig råd nå, så alle tips er velkomne!

Budsjett, ukeshandling, middagsliste osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sist gangjeg var på rema 1000 solgte de 400 g trosk i blokk for 10 kr.. det er billig middag det

det var mitt eneste tips egentlig,

Skrevet

spare veldig mye på og handle på rema.prøv og kjøp i får en uka av gangen.strimlet svinekjøtt og wok grønnsaker er godt og rimlig.tomat suppe med egg ,biffsnadder .og alt av kjøtt og grønnsaker er billig på rema.jeg har begynt og legge alle kvitteringer i en krukke,så skal jeg en gang i uka gå igjennon den så ser man fort hva man kan sile ut av hva man trenger og ikke.og det er lurt og ha kontanter isteden fårog dra kort,da set man egentlig hvor fort pengene går

Skrevet

heldigvis er rema 1000 nærmeste butikk, så vi handler alltid der!

torsk, blæ.....det var ikke et tips i min favør, men takk allikevel!

skal handle en gang i uka nå, blir hardt, men overkommelig!

HI

Skrevet

Jeg har laget en middagsplanfor 5 uker frem i tid. Handler 1 gang i uken stort og trenger skjeldent og handle noe utenom. Kan trenge melk og brød kansje men da handles kun det. Følger middagsplanen fra uke til uke og fra dag til dag. Fryser ned en masse middager og tar opp vær kveld fra fryseren det jeg skal lage til middag. Av og til kjøper vi fastfood på gatekjøkken for helgekosen sin del. Men ikke ofte. Fryser også ned rester som kan fryses.Lager en pytt i panne av restene av og til. Kjempe greit synes vi.

Skrevet

På klikk.no har de sånn ukesplaner med billige middager. Kanskje noe å sjekke ut?

Nå vet jeg ikke hvordan eler hvor du bor, men på utenlandske matbutikker er det ofte billigere for ris, krydder, nudler, grønnsaker osv.

Skrevet

Det her høres sikkert helt sykt ut. Men vi lager en liste med 25 middager ca, så lager vi èn liste over alt vi kan handle inn. Og èn liste over ting vi må handle utover som melk, brød, frukt, ferske gr.saker osv.

Dette er for en familie på fem: 2 voksne, en på fem, en på tre og en på seks mnd.

Vi handler kun på rema1000.

Og vi bruker faktisk ikke mer enn 4500; pr. mnd. på dagligvare. Det inkluderer mat, bleier, mme, såpe, blader osv.

Totalt havner vi på ca 5000 pr.mnd med melk, brød, frukt, ferske gr.saker osv.

Send meg en PM så kan jeg sende deg middagslisten og handlelisten vår hvis du vil :-)

Skrevet

som typen min sa igår da han kom hjem, hele spar butikken ser ut som en 10kr

Skrevet

Her fant vi selv ut at om vi handler sammen så av en eller aen grunn handler vi for mer. Så vi går annenhver gang, eller nå siden sambo har nye arbeidstider så handler jeg og jeg handler kun det jeg må, mens handler vi sammen liker jeg og dille og skikke og ser etter om det er noe vi trenger:P

Ellers når vi tar helgehandelen på lørdager så skriver vi handleliste, da handler vi pålegg vi mangler som stortsett holder ut uka, jeg har også en del kontroll på hva som blir spist av pålegg og ikke, så det hender jeg kutter ut noe pålegg siden jeg merker det ikke blir spist.

En del first price produkter på kiwi handler vi, om du har bleiebarn og det tåler og funker fint og bruke billig bleier så er det også en fin løsning, vi har begynt og kjøpe billigbleiene på kiwi. kiwi har jo også bleieavtale så du sparer litt der også.

Om du også har en kiwi butikk i nærheten så bli trumf medlem, og begynn også og fylle bensin på shell slik du får trumfen der også;) da får du spart litt der også(penger som du kan ta ut når du vil)

Skrevet

Det ligger mange oppskrifter på www.rema1000.no , Noen med pris, noen uten ;)

Skrevet

Takk for tips!

Denne linken var kjempefin:

http://hverdagskupp.no/

Dere som storhander for ukesvis er jommen flinke!

Utrolig deilig å ha ukesliste for middager, så slipper jeg å vri om hjernen hver dag.

Syns alltid det kjedeligste er å finne på middagen...

Går da ofte i det samme...

Har blitt en rev på rester nå, litt moro og kreativt å sette sammen egentlig.

HI

Skrevet

Jeg handler på Rema og jeg kjøper fast billig.

Kaffe, rema 1000

Kaffe pulver, 19.90, like god som nescafe

Landolord oppvaskemaskinspulver

Landlord mykt toalettpapir

Landlord bleier (har ikke bleiebarn lengre)

Landlord tomatsuppe 12.90 for tre pakker

Landlord pesto

Landlord pastasuas 5,-

Landlord sweet and sour

Landlord hvitost

Vaskepulver kjøper jeg på europris, store bokser med biotex hvit og farge

Skrevet

Handler på Rema.

Kjøper fast:

400gr kjøttdeig (frossen) 19kr

Landlord bleier stor pakke kostet 5 kr under bleiekrigen (hamstret litt), koster ellers 32 kr så veldig billig det også

Kjøper ellers fast pastasauser, tomatsuppe, mais, baguetter, pitabrød og litt andre varer fra Landlord...

Vi kunne nok spart enda mer ved å handle max 1 gang i uken, men blir alltid litt småhandel..men vi har god økonomi da. Men jeg liker å spare mest mulig og elsker salg...

Ja kan nevne at Lindex har 70% salg nå...handlet endel flotte barneklær der i går til 20-50 kr per plagg...!!

Skrevet

Jeg kan faktisk en kjempegod torskerett som ikke smaker så veldig torsk.. ;) og billig er den også!

Du tar torsk og har i en ildfast form.. Blander hakkede tomater, salt, pepper, olje, honning og evt andre krydder du måtte like ;) (bare å ha i mye smak, så blir det ikke så mye torskesmak.. hehe)

Hell blandingen over torsken, og pass på at den er godt "innsmurt" med tomat.. Ha på litt svarte oliven eller om du vil ha noe annet på?

Stek i ovnen på 180-190'C i 25 min eller til torsken er gjennomstekt, litt avhengig av hvor store stykker du deler den i.

Server med ris ;)

Den blir faktisk kjempegod og er veldig billig og sunn å lage ;)

Skrevet

Senk tempraturen hjemme med noen grader hvis dere fyrer med strøm.

Planlegg kjøringen din, ikke kjør mer en høyst nødvendig.

Ta vare på rester!

Frukt som ikke blir spist opp, frys det.

Ikke bruk tørketrommel.

Gå igjennom forsikringene dine og se om dere kan finne noe billigere, samme gjelder strøm, telefon, internett og tv.

Skriv opp ALT du bruker penger på i en måned, spar på alle kvitteringer og på slutten av måneden setter du det som var nødvendig opp mot det som ikke var nødvendig/impuls osv.

Se om det er noen utgifter dere kan kutte, eks trenger dere to biler? Avisabonnement, istedet for å kjøpe kaffe eller lunsj ute ta med hjemmefra.

Rydd i skuffer, skap og boder, da finner du ut hva du har og hva du kan kvitte deg med. ( evt selge på finn)

Bytt ut alle pærer med sparepærer, skru av lys der dere ikke er.

Drikk vann...

Skrevet

Hvis man har dyre vaner gjelder det å legge dem på hylla.

Eksempel på dyre vaner som koster tusenvis av kroner i året:

Gå på kaffebar i hver lunsjpause

Spise ute flere ganger i uka

Kjøpe ukeblader

Laste ned ting på mobilen

Gå til frisøren hver tredje uke for humørets skyld

Til stadighet reise på dyre ferier

Aktiviteter som bør oppmuntres;

Samle mynter ;-)

Gå på biblioteket

Skrive etter gratis vareprøver

Øv deg på å si; "Denne regningen er latterlig!"

Skrevet

Senk tempraturen hjemme med noen grader hvis dere fyrer med strøm.

Planlegg kjøringen din, ikke kjør mer en høyst nødvendig.

Ta vare på rester!

Frukt som ikke blir spist opp, frys det.

Ikke bruk tørketrommel.

Gå igjennom forsikringene dine og se om dere kan finne noe billigere, samme gjelder strøm, telefon, internett og tv.

Skriv opp ALT du bruker penger på i en måned, spar på alle kvitteringer og på slutten av måneden setter du det som var nødvendig opp mot det som ikke var nødvendig/impuls osv.

Se om det er noen utgifter dere kan kutte, eks trenger dere to biler? Avisabonnement, istedet for å kjøpe kaffe eller lunsj ute ta med hjemmefra.

Rydd i skuffer, skap og boder, da finner du ut hva du har og hva du kan kvitte deg med. ( evt selge på finn)

Bytt ut alle pærer med sparepærer, skru av lys der dere ikke er.

Drikk vann...

Skrevet

Kommer jo an på hva matbusdsjettet ditt blir på og hvor mange personer det skal dekke.

Veldig dårlig råd:

*Varm Havregrøt som middag 1- 2 ganger i uka. (laget med vann ikke melk)

*Fiskeboller i hvit saus med poteter og revne gulrøtter

*Spagetti med ketchup(evt kjøttsaus om du har råd til kjøttdeig)

*Lapskaus av pølser (finn de billigste på butikken + grønnsaker som er kjempebillig som løk+ gulrøtter+ poteter++)

*Nudler med karri + noe kjøtt og grønnsaker som du steker sammen, eller kun grønnsaker..

*Fiskegrateng + poteter+ revne gulrøtter.

* Bak eget brød, eller kjøp first price.

*IKKE kjøp juice, drikk mye vann, kun et glass melk om dagen og et glass saft om dagen..

Finn de billigste produktene i butikken. finnes erstatning for nesten alt.

Lag restemiddager..

har du en kiwi butikk i nærheten, kan du finne grønnsaker som ser gamle ut, ta med til kassen og få den dobbelte verdien av produktet+ beholde produktet.

Jeg levde på gratis mat i ca 2 uker på den lokale kiwibutikken.. Var alltid noe som gikk ut på dato..

Skrevet

Veldig mange bra tips her. Vil bare "advare" litt mot ferdig sauser/supper etc. Det er mye tilsetninger i disse matvarene som ikke er spesielt bra.

Istedet for Toro tomatsuppe, miks to bokser hakkede tomater (kjøp når det er 2 for ti kr f.eks) (eller 5 friske skoldede tomater) med 1 liter hønsebuljong og f.eks en løk. Kjør i blender, tilsett en skvett fløte og evt litt jevning. Kok egg eller fullkornspasta til. Mye sunnere og fortsatt billig (men ikke så billig som Landlords 3 tomatsuppeposer for 12 kr, men litt helsegevinst i tillegg).

Samme med pastasaus, miks tørkede urter fra skapet med litt buljon, løk sellerirot og hakkede tomater på boks, mye sunnere og ikke så dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...