Gå til innhold

Hvor mye kan jeg forlange av min kommende ektemann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss i begynnelsen av juni, og jeg er i full gang med planlegging nå selvfølgelig, men jeg syns han bidrar så lite, dvs, ingenting... Viss jeg spørr om han kan ordne èn ting som f.eks et telefonnr til catering firmaet, klarer han ikke det engang. Jeg var å skulle prøve brudekjolen min sammen med forloveren min, og han skulle finne fram telefonnr til catering firmaet, ringe dem og bestille mat. Jeg hadde skrivd opp hva vi ønsker å spise og til antall gjester som skal ha mat. Men han klarte ikke det engang!!!

Tok det opp med han i dag, og han sitter bare å klager over at vi ikke har så mye penger. What the f***???

Jeg spurte han rett ut om han virkelig har lyst til å gifte seg med meg, og på det svarte han "Ja, selvsagt har jeg det, men vi har jo ikke så mye penger vettu".

Åssen skal jeg tolke det liksom? Må jeg si til alle at det ikke blir noe bryllup, fordi vi ikke har penger til det?? Vi har spart opp en del, men det har han vel glemt..

Hva mener dere? Hvor mye "forlangte" dere av deres kommende ektefeller da dere planla deres bryllup?

Jeg mener vi er to om det jeg da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk han være med å bestemme maten dere skulle spise eller er det du som bestemmer alt? Om du bestemmet alt så skjønner jeg godt at han melder seg ut av DITT bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes at din kommende mann er en fornuftig kar jeg....jeg tror jeg hadde tenkt meg om 2 ganger, hadde jeg vært han.

 

det sier vel sitt, om hva jeg synes om deg, og dette innlegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er en fin ting å kunne kommunisere, og at det ikke er noen ulempe å kunne dette før man vurderer bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er lurt å bli enig om hvordan dere vil ha bryllupet og bli enig om hvor mye dere skal legge i det. Bryllup trenger ikke koste all verden, men det kan også koste masse, masse. Du må få han til å si mer om hva han mener er lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er han som har bestemt hva vi skal ha til maten, og dessert, han er veldig kresen, så vi ble fort enige om det.

Vi skal ikke være mer enn 30 til middag, og dette er noe vi har spart til i et år. Penger har vi, og vi regner ikke med at vi overstiger det vi har spart opp.

Han har vært veldig ivrig, helt fram til her om dagen. Vi har snakket og planlagt sånn smått hele tiden, men det virker ikke som om han er helt interisert i å delta lenger....

Syns ikke dere skal dømme meg for det jeg skriver, jeg ville bare høre om hva dere ville ha forlangt av deres ektefeller...

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg at han ikke har, for jeg var innom nettbanken for senest 3 timer siden for å sjekke hvordan vi lå ann, og der var det masse penger igjen. Bruker vi penger, blir det vist p[ nettbanken med en gang.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres ut som om dere gjør det hele til stress og ikke til noe kos dere skal være sammen om.

 

du skal ikke kreve eller bestemme noen ting over han, på samme måte som han ikke skal det med deg.

sett deg ned med han og spør om dere skal planlegge bryllupe, også spør du han hvilke oppgaver han vil gjøre og hvilke oppgaver du skal gjøre og hva dere skal gjøre sammen.også blir dere enige om når alt skal være gjort

 

ikke mas på hans oppgaver, ikke nevn det med et ord, før den dagen dere skal gå igjennom at alt er gjort.

 

for har han ikke gjort det da. så kan du reager....

 

det er bedre en å mase, for da viser du han tillitt og da er det opp til han og være tillitten verdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: "Jeg hadde skrivd opp hva vi ønsker å spise og til antall gjester som skal ha mat."

 

Var han delaktig på disse bestemmelsene? Det høres ut som han egentlig ikke har noe å si...

-Synes dere skal sette dere ned å diskutere hva slags bryllup dere egentlig skal ha, og hva dere har råd til. -Både jeg og mannen var helt enig om at noe lån for å gifte oss skulle vi ikke ha, og vi planla derfor et bryllup etter hva vi hadde råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh.. du skal gifte deg med han, håper du vet at INGENTING forandrer seg etter bryllupet!

Dere blir ikke mer glad i hverandre, han viser deg ikke mer respekt, han kommer mest sannsynlig til å bry seg litt mindre om ting, ettersom han har fått deg.

 

For å få han engasjert, så må dere sette dere ned og sette opp en bryllupsplan. En oversikt over hva som skal skje og når det skal skje. Hva dere må ordne og betale.

Og et realistisk budsjett.

 

Til dere IDIOTER som er negative her inne. Som regel melder faktisk brugdom seg ut av planleggingen nettopp pga pengene. Om det var opp til mannen ville han gjerne møtt opp på rådhuset i vanlige klær og skrevet under på et papir og dratt til mora si for å få seg en ekstra god søndagsmiddag + masse alkohol etterpå.

En kvinne vil feire dagen fordi den faktisk handler om å vise frem kjærligheten man har for hverandre, samt at kvinnen ER midtpunktet den dagen og endelig kan føle seg som verdens vakreste!

 

Når det gjelder økonomi og bryllup. En kan få til et bryllup der man går i overskudd.

Vi fikk tak i et svært billig lokale, blomsterbukett fikset vi selv og pyntet veldig enkelt. Svigermor fikk ansvar for opptrykk av meny og sanghefte.

Maten ble svært enkel. Suppe + Fisk + karamellpudding.. For å gjør det enkelt (ikke favorittmaten vår, men billig, godt og lett å få til) og det var dessuten svært billig..

Antrekk kjøpte vi brukt på finn.no

Vi holdt det alkoholfritt, og dermed masse penger spart!

Underholdning ble forskjellige leker som toastmaster fikset.

Bryllupskaken lagde jeg selv.

Fotografering skjedde via en i familien, så den var gratis..

 

Alt i alt tror jeg vi betalte ca 25000 kr for 60 gjester. Og fikk gaver for mange flere tusen enn det... kontantoverskuddet ble vel på ca 40 000 + alle gavene vi fikk..

 

Et vennepar av oss planlegger bryllup nå, og de skal også ha suppe til forrett + de har fått noen i familien til å lage dessert. hovedretten vet jeg ikke noe om, men regner med de har fått tak i noen til å lage den på stedet..

Mannen har fått ansvar for underholdning, drikke, lokale og fotograf.

Kvinnen tar seg av pynt, maten, kirken og egentlig alt annet..

 

Dermed er mannen skikkelig innvolvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...